MITSUBISHI 3000GT II
Lata produkcji | 1994 - 2001 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; kabriolet |
Silniki | 3.0 V6 24V (225KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2470 |
Długość (mm) | 4600 |
Szerokość (mm) | 1840 |
Wysokość (mm) | 1285 |
Marki | |
Model |
Mitsubishi 3000GT/GTO, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Zadebiutował w 1994 roku, jako następca pierwszej generacji tego modelu. Stylistycznie auto otrzymało delikatnie zmodernizowane nadwozie, które łatwo rozpoznać po kształcie przedniej części auta, gdzie zamiast chowanych reflektorów zamontowano owalne klosze lamp oraz zmieniono kształt zderzaka. Tył również został nieznaczne zmieniony. Zmodyfikowano także boczne wloty powietrza. Wnętrze poddano restylizacji, na wyposażeniu znalazły się dwie poduszki powietrzne i usprawniony system klimatyzacji. Pod maska również zaszły całkiem poważne zmiany. Silniki zmodyfikowano tak, że dysponowały większym momentem obrotowym. Topowa wersja VR-4 posiadała 6-biegową skrzynię manualną firmy Getrag. Wraz z 1994 rokiem zrezygnowano z systemu regulacji układu wydechowego, po roku zniknął ECS, a w kolejnym roku także system aktywnej aerodynamiki. W tym samym 1996 roku Chrysler postanowił o zakończeniu produkcji bliźniaczego modelu Dodge Stealth. W 1999
roku 3000GT przeszło delikatny facelifting - nowe przednie zderzaki, reflektory, kierunkowskazy oraz zmodyfikowany tył auta. Pod maską drugiej generacji montowano silniki o mocach od 161 do 320 KM. Produkcja tego modelu zakończyła się w 2000 roku, a ostatnie egzemplarze sprzedano w 2001 roku. Model nie posiada następcy.