MITSUBISHI 3000GT I
Lata produkcji | 1990 - 1993 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 3.0 V6 12V (161KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna; manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2470 |
Długość (mm) | 4600 |
Szerokość (mm) | 1840 |
Wysokość (mm) | 1285 |
Marki | |
Model |
Mitsubishi 3000GT/GTO, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Zadebiutował w 1990 roku, jako konkurencja dla takich modeli jak Mazda RX-7, Nissan 300ZX czy Toyota Supra. Jest to następca, choć nie bezpośredni, modelu Mitsubishi Starion. Model ten występuje pod dwoma nazwami - eksportową 3000GT oraz przeznaczoną na rynek japoński nazwą GTO odnoszącą się do historycznego modelu Galant GTO z lat 70-tych XX wieku. Sylwetka tego modelu była bardzo nowoczesna i nowatorska. Płaska linia z krótkim tyłem oraz długą maską miała dynamiczne i agresywne kształty. Pierwsza generacja posiadała chowane klosze reflektorów przednich. Występowała jako 2-drzwiowe coupe. Silnik umieszczono z przodu, a napęd przenoszony może być zarówno na koła przednie, jak również na obie osie. Model 3000GT/GTO był bardzo zaawansowany technologicznie. Posiadał między innymi system aktywnej aerodynamiki (regulujące się spojlery: przedni i tylny), system regulacji układu wydechowego czy elektronicznie kontrolowany system
zawieszenia (ECS). Pod maską montowano jednostki napędowe V6 bez doładowania oraz z doładowaniem (twin turbo) o mocach od 223, przez 280 aż po topowe 300 KM. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 1993 roku, a już w kolejnym roku zaprezentowano Mitsubishi 3000GT/GTO drugiej generacji.