Tanio kupiony samochód wcale nie musi charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Aby przekonać się, które nowe modele oferowane na rynku w najmniejszym stopniu obciążą kieszeń właściciela, niemiecki serwis branżowy "Auto Zeitung" przeprowadził odpowiedni test.
Na potrzeby badań specjaliści z "Auto Zeitung" wzięli pod uwagę takie czynniki jak cena zakupu, obciążenia podatkowe, ubezpieczenie, opłaty związane z serwisowaniem i przeglądami technicznymi, jak również koszty paliwa i proces utraty wartości pojazdu (przy założeniu, że okres eksploatacji wynosi cztery lata/60 000 km).
W sumie wybrano najlepsze modele w następujących segmentach (w nawiasie podano koszty eksploatacyjne w eurocentach w przeliczeniu na każdy przejechany kilometr):
- klasa mini: Smart Fortwo 1.0 Pure (24,5)
- auta małe: Toyota Yaris 1.0 (27,2)
- klasa kompakt: Dacia 1.5 dCi (30,2)
- klasa średnia: Volvo S40 diesel (40,2)
- klasa wyższa: Skoda Superb 1.9 TDI (45,9)
- mini vany: Skoda Roomster 1.2 (30,7)
- duże vany: Ford S-MAX 2.0 TDCi (44,2)
- terenowe: Łada Niva 1.7i na autogaz (34,1)
Źródło: Samar, Auto Zeitung