Trwa ładowanie...
d2aadbl
wiadomości
05-06-2014 18:20

Ministrowie za centralnym systemem certyfikowania kolei międzynarodowych

d2aadbl
d2aadbl

Ministrowie ds. transportu UE chcą, by certyfikaty bezpieczeństwa w międzynarodowym transporcie kolejowym wydawała Europejska Agencja Kolejowa; dla transportu krajowego chcą ułatwienia - proponują, by istniał wybór między złożeniem wniosku do Agencji lub organu krajowego.

Obradujący w Luksemburgu ministrowie ds. transportu porozumieli się w czwartek w sprawie projektu dyrektywy dotyczącej interoperatywności i bezpieczeństwa kolei europejskich oraz projektu rozporządzenia w sprawie Europejskiej Agencji Kolejowej. Przepisy te stanowią podstawę czwartego pakietu kolejowego, który ma zliberalizować rynek kolejowy w Unii Europejskiej.

Ministrowie zaproponowali wprowadzenie dwutorowego systemu wydawania zezwoleń i certyfikatów bezpieczeństwa dla pojazdów. Zgodnie z tą propozycją Europejska Agencja Kolejowa wydawałaby upoważnienia i certyfikaty bezpieczeństwa dla pojazdów i przedsiębiorstw kolejowych obsługujących ruch transgraniczny; przy czym krajowe organy nadal odgrywałyby ważną rolę w przeprowadzaniu koniecznych ocen.

Z kolei w przypadku pojazdów i przedsiębiorstw kolejowych obsługujących transport krajowy ministrowie proponują ułatwienie. Chcą by istniała możliwość wyboru pomiędzy złożeniem wniosku o udzielenie zezwolenia lub certyfikatu do Agencji lub do organu krajowego.

d2aadbl

Pozostałe propozycje z pakietu kolejowego mają na celu dalsze otwarcie rynku krajowych usług pasażerskiego transportu kolejowego oraz ustanowienie nowych reguł dotyczących zarządzania tak infrastrukturą, jak i transportem. Propozycje te nie zostały jeszcze omówione w ramach Rady. Przyjęcie aktów legislacyjnych, które tworzą pakiet kolejowy, wymaga zgody zarówno Rady, jak i Parlamentu Europejskiego.

Czwarty pakiet kolejowy ma na celu sfinalizowanie prac nad legislacyjnymi podstawami umożliwiającymi sektorowi kolejowemu poprawę jakości i efektywności świadczonych usług oraz doprowadzenie do utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego.

Czwarty pakiet kolejowy składa się z sześciu projektów nowych przepisów podzielonych na dwa filary - polityczny oraz techniczny, które dotyczą następujących kwestii: sprawiedliwego dostępu do infrastruktury dla wszystkich kolei; poziomu konkurencji w Europie między krajowymi pasażerskimi przewoźnikami kolejowymi; aspektów technicznych, które pozwalają na bardziej efektywne, uproszczone i ujednolicone procedury autoryzacji i certyfikacji dla przedsiębiorstw kolejowych.

d2aadbl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2aadbl
Więcej tematów