Miniauta Mitsubishi już w sprzedaży
Mitsubishi wprowadziło do sprzedaży na terenie Japonii całkowicie nowe modele niewielkich, wysokich samochodów eK Wagon oraz eK Custom.
Już od momentu założeń koncepcyjnych był to wspólny projekt spółki joint-venture założonej przez Mitsubishi i Nissana. Samochody charakteryzować się mają wysokim poziomem jakości do klasy minisamochodów, niskim zużyciem paliwa (3,4 l/100 km), łatwością manewrowania, wyrafinowanym wyglądem oraz wygodnym wnętrzem. Planowana sprzedaż wynosi 5 000 sztuk miesięcznie.
Wygląd zewnętrzny wyróżnia się trzema parami stożkowo zbiegających się linii, współgrających z liniami dachu. Linie te zaczynają swój bieg na symbolu marki - 3 diamentach umieszczonych w centralnej części wlotu powietrza, przechodzą dalej przez reflektory, skąd trafiają na błotniki samochodu. Zdaniem stylistów zabieg taki pozwala na optyczne poszerzenie nadwozia. Linia biegnąca od zderzaka do lampy tylnej ma charakterystyczny kształt przypominający literę "L", natomiast dolna linia akcentuje stabilność samochodu. Reflektory zaprojektowano tak, by wyglądały jak źrenice wyrazistych oczu.
Nowa seria eK otrzymała przestronne wnętrze z dużą powierzchnią okien. Na desce rozdzielczej pojawił się centralny panel wykończony w znanej z samochodów klasy premium czerni fortepianowej, na którym znajdują się dotykowo sterowane panele klimatyzacji. Zadbano o wiele schowków na drobiazgi, np. w postaci szuflad pod przednimi siedzeniami. Wnętrze oferuje do wyboru kolorystyki czarną i beżową, fotele zaś obite są miękką tkaniną z akcentami w kolorze przewodnim wnętrza.
Nowy eK Wagon jest o 70 mm wyższy i ma rozstaw osi o 90 mm większy od swojego poprzednika, dzięki czemu pasażerowie z tyłu otrzymali większy komfort podróży. Po raz pierwszy w samochodach Mitsubishi zastosowano w przednich szybach szkło redukujące przenikanie promieniowania ultrafioletowego o ok. 99 proc. Barwione, przyciemniane szyby drzwi tylnych i bagażnika pozwalają na redukcję tego promieniowania o ok. 94 proc. Pole widzenia kierowcy zostało poprawione poprzez podniesienie jego pozycji i zwiększenie powierzchni szyb. Za redukcję martwego pola odpowiadają cieńsze słupki przednie. Promień skrętu wynosi 4,4 m, natomiast lusterko wewnętrzne posiada monitor połączony z tylną kamerą.
Cała nowa seria napędzana jest przez silniki MIVEC nowej generacji, wyposażone w nową wersję systemu Auto Stop&Go, który otrzymał funkcję wyłączania silnika podczas jazdy z prędkością poniżej 13 km/h. Wszystkie samochody korzystają z bezstopniowej przekładni INVECS III CVT z automatycznym wyborem optymalnego przełożenia przy danych obrotach silnika. Konstruktorom udało się obniżyć masę pojazdu, współczynnik czołowego oporu powietrza i oporów toczenia. EK Wagon są wyposażone w rozruch silnika przyciskiem i system niewymagający użycia kluczyka.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl
WP Moto na:
Komentarze (2)