MINI Coupe: nowe wcielenie legendy
MINI to jedna z ikon brytyjskiej motoryzacji. Niewielki samochód, który pojawił się w 1959 r., miał swoje chwile chwały w sporcie motorowym i filmie. Po przejęciu marki przez BMW nowe MINI zadebiutowało w 2003 i osiągnęło sukces. Teraz zaprezentowano dwumiejscowe MINI Coupé, które niebawem trafi do klientów.
MINI Coupe to pierwszy samochód z tej rodziny o trójbryłowej karoserii z tyłem w stylu Gran Turismo i typowo sportową sylwetką. W stosunku do sprzedawanego obecnie MINI wysokość pojazdu została zmniejszona o 29 mm. To również pierwsze MINI z aktywnym spojlerem tylnym, który automatyczne wysuwa się przy prędkości 80 km/h. Za sprawą zmniejszenia liczby foteli do dwóch, auto zyskało większą przestrzeń bagażową. Szeroka, otwierana do góry pokrywa bagażnika ułatwia załadunek.
Jak zapewnia producent, nowe MINI Coupe zapewniać ma niemalże gokartowe właściwości jezdne. Uzyskano to dzięki równomiernemu rozkładowi masy na osie. O bezpieczeńswo pasażerów dba stabilizacja jazdy DSC, czyli układ dynamicznej kontroli stabilności, który montowany jest w standardzie. Nabywca nowego MINI będzie mógł ponadto wyposażyć swój samochód w tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z EDLC (Electronic Differential Lock Control).
Pod maską brytyjsko-niemieckiego samochodu montowane będą czterocylindrowe silniki nowej generacji. Będą to najmocniejsze jednostki benzynowe i wysokoprężne w całej ofercie silników MINI. Technologie silników oparto o wiedzę konstrukcyjną BMW oraz doświadczenie zaczerpnięte ze sportów motorowych. W wyposażeniu standardowym kierowca będzie miał do dyspozycji sześciobiegową skrzynię manualną, a opcjonalnie będzie można ją zamienić na sześciostopniową skrzynię automatyczną – w wersjachMINI Cooper S Coupé, Cooper Coupé oraz MINI Cooper SD Coupé.
Warianty silnikowe:
MINI John Cooper Works Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Scroll, wtryskiem bezpośrednim oraz szeregiem technologii przejętych bezpośrednio ze sportów motorowych; pojemność: 1598 cm3, moc: 155 kW/211 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1850-5600 obr/min (280 Nm z funkcją overboost przy 1700-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,4 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,1 l/100 km, emisja CO2: 165 g/km.
MINI Cooper S Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Scroll, wtryskiem bezpośrednim i adaptacyjnym rozrządem na bazie układu VALVETRONIC BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1600-5000 obr/min (260 Nm z funkcją overboost przy 1700-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,9 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 l/100 km, emisja CO2: 136 g/km.
MINI Cooper Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z adaptacyjnym rozrządem na bazie układu VALVETRONIC BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 90 kW/122 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4250 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 9,0 s, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,4 l/100 km, emisja CO2: 127 g/km.
MINI Cooper SD Coupé: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtryskiem Common Rail i zmienną geometrią turbiny; pojemność: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1750-2700 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 7,9 s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,3 l/100 km, emisja CO2: 114 g/km. Wymiary zewnętrzne: długość: 3728 mm (MINI Cooper S Coupé, szerokość: 1683 mm wysokość: 1 378 mm (MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé: 1384 mm) rozstaw osi: 2467 mm (John Cooper Works Coupé: 3734 mm).
tb/