Mimo kryzysu Porsche ma się dobrze
W sierpniu Porsche sprzedało niespełna 11 000 swoich modeli, co oznacza wzrost o niemal 21 proc. względem roku ubiegłego.
Wzrost zanotowano również w okresie od stycznia do sierpnia. Sprzedaż wyniosła 92 474 sztuki, co jest wynikiem lepszym od osiągniętego w 2011 r. o 15 proc.
Przedstawiciele marki twierdzą, że rynek motoryzacyjny rozwija się w dość zróżnicowany sposób - w Europie daje się odczuć niepewność, w Chinach - presję konkurencyjną, w USA - ufność natomiast na Bliskim Wschodzie i w Azji Południowo - Wschodniej znaczące wzrosty.
Największy wzrost popytu w sierpniu zanotowano w USA - 36,8 proc., 3 026 dostaw, oraz w Chinach - 2 882 dostawy, 28,4 proc.
Porsche Cayenne znalazło 6 331 nabywców (wzrost o 36 proc.), 911 - 1 559 (wzrost o 29,5 proc.) natomiast na zakup Boxstera zdecydowało się 850 klientów (wzrost o 32 proc.).
Źródło: Wirtualny Nowy Przemysł
/ll