| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11596/mini-one-2007-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Sześć lat po rozpoczęciu produkcji seryjnej, milionowy egzemplarz Mini zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki w Oxford. W tym roku, do rodziny Mini dołączy trzeci model – Mini Clubman – a zwiększone moce produkcyjne oraz większy popyt na auta Mini dają duże szanse na pobicie dotychczasowego rekordu produkcji i sprzedaży.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7544/mini-cabrio-04.jpg',600,394) ) |
| --- | Jakkolwiek przejęcie Rovera przez BMW okazało się kompletną klapą, to przejęcie praw, a następnie wskrzeszenie modelu Mini jest bezapelacyjnym sukcesem. Większym nawet, niż początkowo zakładał sam producent. Auto sprzedawane jest w 80 krajach na świecie – wszędzie tam, gdzie znajdują się klienci chętni płacić słono za samochód tak mały. Tajemnica sukcesu nie ogranicza się z pewnością do żerowaniu na powodzeniu protoplasty. Nowe Mini zjednało serca klientów przede wszystkim podziwianą stylistyką. Nie bez znaczenia był także fakt, że rozwiązania techniczne Mini pochodzą od BMW, więc deklarowane sportowe zacięcie nie jest jedynie marketingowym chwytem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12379/mini-concept-frankfurt-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | By podkreślić brytyjski charakter samochodu, Mini jest produkowane wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Zlokalizowana w Oxfordzie fabryka zatrudniała w 2001 roku 2400 pracowników, którzy produkowali 300 samochodów dziennie w systemie jednozmianowym. Dzisiaj w fabryce pracuje 4700 osób, które produkują 700 Mini dziennie, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W tym samym okresie, maksymalna zdolność produkcyjna zwiększyła się ze 100000 do ponad 200000 samochodów rocznie, a planowane jest dalsze zwiększenie mocy produkcyjnych do 240000 Mini rocznie. Po prezentacji drugiej generacji Mini we wrześniu 2006 roku, brytyjskie fabryki w Hams Hall i Swindon stały się integralną częścią procesu produkcyjnego samochodów Mini. Obecnie, fabryki te przygotowują się do wprowadzenia modelu Mini Clubman do produkcji seryjnej.
W sukces Mini kryje się zalążek porażki. Fakt, że Mini jest tak doskonale przyjmowane przez klientelę utrudnia jednocześnie stworzenie jego następcy, wobec którego nabywcy maja bardzo wysokie wymagania. Widać to doskonale po II generacji Mini, które wizualnie pawie nie różni się od I generacji. Z tym większym zainteresowaniem oczekiwany jest nowy model Mini Clubman.