Milion Mini

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11596/mini-one-2007-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Sześć lat po rozpoczęciu produkcji seryjnej, milionowy egzemplarz Mini zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki w Oxford. W tym roku, do rodziny Mini dołączy trzeci model – Mini Clubman – a zwiększone moce produkcyjne oraz większy popyt na auta Mini dają duże szanse na pobicie dotychczasowego rekordu produkcji i sprzedaży.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7544/mini-cabrio-04.jpg',600,394) ) |
| --- | Jakkolwiek przejęcie Rovera przez BMW okazało się kompletną klapą, to przejęcie praw, a następnie wskrzeszenie modelu Mini jest bezapelacyjnym sukcesem. Większym nawet, niż początkowo zakładał sam producent. Auto sprzedawane jest w 80 krajach na świecie – wszędzie tam, gdzie znajdują się klienci chętni płacić słono za samochód tak mały. Tajemnica sukcesu nie ogranicza się z pewnością do żerowaniu na powodzeniu protoplasty. Nowe Mini zjednało serca klientów przede wszystkim podziwianą stylistyką. Nie bez znaczenia był także fakt, że rozwiązania techniczne Mini pochodzą od BMW, więc deklarowane sportowe zacięcie nie jest jedynie marketingowym chwytem.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12379/mini-concept-frankfurt-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | By podkreślić brytyjski charakter samochodu, Mini jest produkowane wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Zlokalizowana w Oxfordzie fabryka zatrudniała w 2001 roku 2400 pracowników, którzy produkowali 300 samochodów dziennie w systemie jednozmianowym. Dzisiaj w fabryce pracuje 4700 osób, które produkują 700 Mini dziennie, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W tym samym okresie, maksymalna zdolność produkcyjna zwiększyła się ze 100000 do ponad 200000 samochodów rocznie, a planowane jest dalsze zwiększenie mocy produkcyjnych do 240000 Mini rocznie. Po prezentacji drugiej generacji Mini we wrześniu 2006 roku, brytyjskie fabryki w Hams Hall i Swindon stały się integralną częścią procesu produkcyjnego samochodów Mini. Obecnie, fabryki te przygotowują się do wprowadzenia modelu Mini Clubman do produkcji seryjnej.


W sukces Mini kryje się zalążek porażki. Fakt, że Mini jest tak doskonale przyjmowane przez klientelę utrudnia jednocześnie stworzenie jego następcy, wobec którego nabywcy maja bardzo wysokie wymagania. Widać to doskonale po II generacji Mini, które wizualnie pawie nie różni się od I generacji. Z tym większym zainteresowaniem oczekiwany jest nowy model Mini Clubman.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯