Trwa ładowanie...
Szymon Jasina
26 stycznia 2017, 15:50

Milion kilometrów za kierownicą mercedesa w124. Ile to kosztuje?

W 1992 roku pracujący w fabryce Mercedesa w Sindelfingen Michael Nickl kupił model W124 z silnikiem Diesla. Choć tego nie planował, jeździ nim do dziś i właśnie pokonał granicę miliona kilometrów. Przez te blisko 25 lat dokładnie notował wszystkie wydatki związane z autem.

585
76
95
Share
Milion kilometrów za kierownicą mercedesa w124. Ile to kosztuje?Źródło: Materiały prasowe
dr9ibcy
dr9ibcy

„Dziś już nie robią takich samochodów, jak kiedyś” – może się wydawać, że opinia ta jest nadużywana, ale jeśli weźmiemy pod uwagę słynnego Mercedesa W124, okazuje się, że sporo w tym prawdy. Przez lata był to ulubiony samochód (nie tylko) polskich taksówkarzy. Wygodny, wytrzymały, bezproblemowy w naprawie, a do tego z odpowiednim logo. Powoli auta te odchodzą w niepamięć, ale z drugiej strony, cały czas nie brakuje osób, które dbały o swoje egzemplarze i biją rekordy przejechanego dystansu. Jednym z takich właścicieli mercedesa w124 jest Michael Nickl.

Jest on od lat pracownikiem fabryki Mercedesa w niemieckim Sindelfingen. W 1992 postanowił kupić nowy samochód – model W124. Nie miał jednak dużo pieniędzy, więc wybrał podstawową wersję z 75-konnym dieslem pod maską. Dziś taką moc oferują małe miejskie samochody, ale to właśnie prostota tej jednostki napędowej zapewnia jej długowieczność. Nickl nie narzeka też na zużycie paliwa – przez cały okres użytkowania średni wynik to 6 l/100 km.

Tak, cały okres użytkowania, gdyż właściciel opisywanego mercedesa w124 był bardzo skrupulatny i od samego zakupu notował wszystkie wydatki związane z samochodem. Łącznie na paliwo przez ten czas wydał 53 786,28 euro. Pozostałe koszty związane z utrzymaniem auta wyniosły natomiast 58 563,26 euro. Może się to wydawać sporą kwotą, ale należy ją rozłożyć na blisko 25 lat. Dla porównania, dzisiaj podstawowa Klasa E z dieslem pod maską to w Niemczech wydatek 44 565,50 euro (w Polsce 185 200 zł).

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Mercedes w124 Michaela Nickla ma ciemnoniebieski lakier, a z wyposażenia dodatkowego tylko szyberdach, podłokietnik, radio, centralny zamek i tylne zagłówki. Oczywiście przez tyle lat samochód wymagał kilku większych napraw. Wymieniono między innymi sprzęgło, hamulce, alternator czy pompę wody. Ten pierwszy element poddał się w 2003 roku po około 445 tys. km. Rok później Nickl miał drobną stłuczkę – uderzył w tył innego auta. Reflektory, osłonę chłodnicy i maskę kupił na złomie, natomiast w przypadku zderzaka zdecydował się na nowy element. Jednak ogólnie przez te wszystkie lata użytkowania jedynym większym problemem była rdza.

dr9ibcy

Z jednej strony Nickl dbał o stan swojego samochodu, ale z drugiej podkreśla, że jest to dla niego przedmiot użytkowy i nawet niezbyt często go myje.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Co ciekawe, początkowo miał zupełnie inny plan związany ze swoim mercedesem w124. Kupił go dużo taniej korzystając ze zniżki pracowniczej i miał zamiar po roku sprzedać auto z zyskiem. W tym czasie wielu pracowników tak robiło. Jednak okazało się w tym czasie, że samochody z silnikami Diesla przyczyniają się do powstawania raka i wartość tych aut mocno spadła. Odsprzedaż przestała być opłacalna i Michael Nickl został ze swoim samochodem na kolejne lata. Dziś cały czas pracuje w tej samej fabryce – aktualnie przy montażu modelu GLE.

dr9ibcy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze (95)

Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści.
26 styczeń 2017,
BiedakNiemca pracującego w fabryce w roku 1992 było stać na zakup nowego samochodu a po 25 latach i po 10 latach w UE zwykłego polaka pracującego w fabryce nie ...Czytaj całość
27 styczeń 2017,
Janeknie no biednie, był biedny i kupił tylko mercedesa w podstawowej wersji, u nas w 92 jak ktoś kupił malucha w podstawowej wersji był krezusem i sołtysem ...Czytaj całość
27 styczeń 2017,
jarekUrsus c-330, 1969 r. w tym roku stuknie mu pewnie 50 tys motogodzin. Mechanicy byli potrzebni tylko do szlifów wału czy pompy wtryskowej. Reszta we własnym ...Czytaj całość
Rozwiń komentarze (95)
dr9ibcy
dr9ibcy
dr9ibcy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj