Milion aut rocznie chińskiego partnera Nissana
Dongfeng Motor Co., Ltd. (DFM), lokalny partner Nissana w Chinach, ogłosił średniookresowy plan działalności na lata 2008-2012, w którym nacisk położony został na budowanie silniejszej pozycji na rynku oraz podnoszenie globalnej konkurencyjności. Ambitny pięcioletni Plan "jeden do sześcianu" jest kontynuacją poprzedniego Planu "dwa do sześcianu", w ramach którego firma podwoiła liczbę sprzedawanych pojazdów w latach 2003-2007.
DFM odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach, gdzie w 2007 r. firma sprzedała 610 tys. pojazdów. Zakładając kontynuację trendu wzrostowego, DFL chce do roku 2012 sprzedawać powyżej miliona pojazdów rocznie i osiągać przychody w wysokości 14,5 mld USD. DFM wprowadzi na rynek ponad 10 nowych modeli samochodów osobowych pod marką Nissan oraz więcej niż pięć nowych pojazdów dostawczych pod marką Nissan i Dongfeng. Za podaż potrzebną do osiągnięcia wzrostu sprzedaży będzie odpowiedzialna m.in. nowa fabryka samochodów dostawczych budowana przez DFM w Zhengzhou.
Produkcja w tych zakładach rozpocznie się w 2010 r. DFM, Dongfeng Automobile Co., Ltd. (DFAC) i Nissan (China) Investment Co., Ltd. (NCIC) zainwestują 145 mln USD w celu uzyskania mocy produkcyjnych na poziomie powyżej 120 tys. pojazdów rocznie. Realizując strategię wzrostu,
DFl będzie rozbudowywać sieć sprzedaży zarówno samochodów osobowych, jak i pojazdów dostawczych.
Kolejnym ważnym elementem strategii wzrostu DFM będzie intensyfikacja aktywności zagranicznej firmy w celu zaspokojenia popytu na samochody dostawcze na rozwijających się rynkach poprzez podwojenie wielkości eksportu z 5% w 2007 r. do ponad 10% do 2012 r. łącznie w segmencie lekkich oraz średnich i ciężkich pojazdów dostawczych.
DFM będzie dążył do podniesienia swojej konkurencyjności poprzez rozwijanie możliwości w zakresie prac badawczo-rozwojowych oraz podnoszenie jakości produktów i działań w zakresie sprzedaży i obsługi. W celu racjonalizacji kosztów DFM będzie zwiększać udział lokalnych źródeł zaopatrzenia w skrzynie biegów, silniki i inne części do samochodów osobowych z 70% w 2007 r. do 90% w 2012 r. Centrum Techniczne Dongfeng Nissan, zajmujące się obecnie testowaniem i poszukiwaniem lokalnych źródeł zaopatrzenia w części, rozszerzy działalność konstrukcyjną.
DFM będzie wprowadzać na rynek technologie przyjazne dla środowiska we wszystkich aspektach swojej działalności, w tym poprzez oferowane produkty i usługi. Firma chce do 2012 r. istotnie zwiększyć udział samochodów osobowych wyposażonych w automatyczne przekładnie bezstopniowe (CVT) do 50% łącznej liczby sprzedawanych pojazdów. DFM ma też prowadzić badania nad alternatywnymi paliwami ciężarówek, takimi jak skroplony gaz ziemny (LNG) oraz opracować nowy system nawigacji, umożliwiający kierowcom poruszającym się po mieście skrócenie czasu dojazdu nawet do 20% na podstawie przekazywanych w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym.
W 2008 r. Nissan planuje sprzedaż 0,5 mln pojazdów, wśród których znajdą się cztery nowe modele marki Nissan i trzy nowe modele Infiniti. Firma oczekuje, że do 2012 będzie sprzedawać 800 tys. pojazdów rocznie.
Źródło: Autochiny.pl, Nissan