Miejski gigant - Citroën C2
Kto szuka miejskiego auta powinien przyjrzeć się ofercie Citroëna, który ma w sprzedaży modele C1, C2 i C3. Miniaturowe wymiary każdego z nich sprawiają, że autka doskonale czują się w miejskiej dżungli. Producent chce sprostać wciąż rosnącym oczekiwaniom w związku z czym dokonał modernizacji „C-dwójki”.
Od chwili debiutu w 2003 roku samochód sprzedał się w liczbie 480 000 egzemplarzy. Nic dziwnego, że nie zdecydowano się na drastyczne zmiany sylwetki idealnie trafiającej w gusta klientów. Modyfikacje objęły przede wszystkim przednią część nadwozia, gdzie pojawiła się bardziej masywny zderzak oraz nowa atrapa chłodnicy z większym i szerszym logo.
Od maja 2008 roku Citroën wzbogaci gamę silników diesla o nową wersję C2 z silnikiem HDi 110 KM wyposażonym w filtr cząstek stałych. Francuzi obiecują średnie spalanie na poziomie 4,4 l/100.
Fani oszczędnej jazdy z pewnością ucieszą się z wyposażenia auta w funkcję „Stop & Start” współpracującą z silnikiem benzynowym 1.4i 16 V 90 KM. „Stop & Start” to połączenie zautomatyzowanej skrzyni biegów i sterowanego elektronicznie alternatora zespolonego z rozrusznikiem. System umożliwia unieruchomienie silnika tuż przed i podczas zatrzymania samochodu, czyli na światłach oraz w korkach...
Po zwolnieniu pedału hamulca silnik włącza się automatycznie. Rozwiązanie zmniejsza poziom hałasu, poziom drgań oraz zużycie paliwa. Szacowane oszczędności powinny sięgnąć około 10% w cyklu miejskim, zaś w w przypadku dużego natężenia ruchu można liczyć nawet na 15 %.
Mimo niewielkich rozmiarów C2 będzie dobrze troszczył się o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, czego potwierdzeniem są cztery gwiazdki w testach zderzeniowych.
W serii pojawią się m.in. 4 poduszki powietrzne, ABS i wspomaganie awaryjnego hamowania połączone z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych. Najmocniejsze wersja ze 125-konnym silnikiem 1.6i 16V oraz ze 110-konnym dieslem otrzymają także ESP.
Zmodernizowany C2 pojawi się w salonach sprzedaży w maju bieżącego roku.
Łukasz Szewczyk