Micra po kolejnym face-liftingu - październik 2000
Micra po kolejnym face-liftingu, październik 2000, Krzysztof Golat
Nissan Micra - jeden z najpopularniejszych modeli koncernu - został poddany kolejnym modyfikacjom. Zmienione zostało wnętrze i nadwozie auta, poprawiono osiągi i komfort podróżowania. Micra otrzymała nowy silnik o pojemności 1,4-litra, usprawniony układ hamulcowy i zmodyfikowaną bezstopniową skrzynię biegów CVT. Rozszerzono ofertę w zakresie wyposażenia, kolorystyki i bezpieczeństwa.
Nadwozie - stylizacja i wyposażenie
Nowa Micra jest dostępna w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, z dwoma silnikami i dwoma rodzajami skrzyń biegów. W ofercie znalazły się trzy standardy wyposażenia: Comfort, Comfort Plus i Comfort High. Zmodernizowano i odświeżono nadwozie. Przód auta lepiej identyfikuje się z rodziną Nissana optycznie nawiązując do wyglądu Primery. Z tyłu wyróżniają się nowe światła zespolone, a trzecie światło stopu jest wyżej umiejscowione.
Zmodernizowane wnętrze otrzymało nową tablicę rozdzielczą, do której wykonania użyto materiałów wyższej jakości. Klienci mają do wyboru dwie opcje wykończenia: klasyczną i nowoczesną.
Silniki
Micra oferuje możliwość wyboru jednego z pośród dwóch czterocylindrowych silników benzynowych. Spełniają one rygorystyczne wymagania w zakresie czystości spalin CED III, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów odpowiadają dodatkowo normie Euro 4. Nowy silnik o pojemności 1,4l ma większą moc w porównaniu do 1,3-litrowego poprzednika. Jest to 16-zaworowa jednostka napędowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa i dwoma wałkami rozrządu w głowicy, wykonana z aluminium. Pojemność skokowa wzrosła z 1275cm3 do 1348cm3, co osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra i skoku tłoka. Moc maksymalna została zwiększona z 75,8 do 82,9KM Maksymalny moment obrotowy wzrósł ze 103 Nm przy 4000 obr./min. do 108 Nm osiąganych obecnie przy 2800 obr./min. Zwiększenie mocy nie odbiło się negatwynie na zużyciu paliwa - Micra z tym silnikiem zadowala się 6,1 litrami na każde 100km oraz jest w stanie osiągnąć prędkość 170 km/h.
Podstawową jednostką napędową pozostaje czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,0l z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Obecnie rozwija on moc 60KM przy 6000 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 80 Nm przy 4000 obr./min.
Skrzynie biegów
Zmodernizowana Micra oferuje manualną, pięciobiegową oraz bezstopniową skrzynię biegów.
Bezstopniowa skrzynia biegów N-CVT została znacząco zmodyfikowana. Usprawniono zmianę przełożeń uwzględniając gwałtowne przyspieszanie. Dzięki zastosowaniu przekładni hydrokinetycznej uzyskano zjawisko pełzania, które podobnie jak w automatycznych skrzyniach biegów, pozwala zabezpieczyć pojazd przed powolnym staczaniem się samochodu do tyłu w czasie ruszania pod górę.
Hamulce i zawieszenie
Wszystkie nowe Micry zostały wyposażone w wentylowane przednie hamulce tarczowe ze zmienionymi zaciskami.
Zawieszenie przednie w postaci kolumn McPerson i sprężyn śrubowych oraz tylne ze sztywną osią prowadzoną wielowahaczowo zapewnia większy komfort dzięki minimalizowaniu zmian w geometrii w czasie jazdy po nierównościach.
|
|
|
| --- | --- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|