Trwa ładowanie...
10-07-2002 15:20

Micra po kolejnym face-liftingu - październik 2000

Micra po kolejnym face-liftingu - październik 2000
d24aux1
d24aux1

Micra po kolejnym face-liftingu, październik 2000, Krzysztof Golat

Nissan Micra - jeden z najpopularniejszych modeli koncernu - został poddany kolejnym modyfikacjom. Zmienione zostało wnętrze i nadwozie auta, poprawiono osiągi i komfort podróżowania. Micra otrzymała nowy silnik o pojemności 1,4-litra, usprawniony układ hamulcowy i zmodyfikowaną bezstopniową skrzynię biegów CVT. Rozszerzono ofertę w zakresie wyposażenia, kolorystyki i bezpieczeństwa.

Nadwozie - stylizacja i wyposażenie

Nowa Micra jest dostępna w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, z dwoma silnikami i dwoma rodzajami skrzyń biegów. W ofercie znalazły się trzy standardy wyposażenia: Comfort, Comfort Plus i Comfort High. Zmodernizowano i odświeżono nadwozie. Przód auta lepiej identyfikuje się z rodziną Nissana optycznie nawiązując do wyglądu Primery. Z tyłu wyróżniają się nowe światła zespolone, a trzecie światło stopu jest wyżej umiejscowione.

Zmodernizowane wnętrze otrzymało nową tablicę rozdzielczą, do której wykonania użyto materiałów wyższej jakości. Klienci mają do wyboru dwie opcje wykończenia: klasyczną i nowoczesną.

d24aux1

Silniki

Micra oferuje możliwość wyboru jednego z pośród dwóch czterocylindrowych silników benzynowych. Spełniają one rygorystyczne wymagania w zakresie czystości spalin CED III, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów odpowiadają dodatkowo normie Euro 4. Nowy silnik o pojemności 1,4l ma większą moc w porównaniu do 1,3-litrowego poprzednika. Jest to 16-zaworowa jednostka napędowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa i dwoma wałkami rozrządu w głowicy, wykonana z aluminium. Pojemność skokowa wzrosła z 1275cm3 do 1348cm3, co osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra i skoku tłoka. Moc maksymalna została zwiększona z 75,8 do 82,9KM Maksymalny moment obrotowy wzrósł ze 103 Nm przy 4000 obr./min. do 108 Nm osiąganych obecnie przy 2800 obr./min. Zwiększenie mocy nie odbiło się negatwynie na zużyciu paliwa - Micra z tym silnikiem zadowala się 6,1 litrami na każde 100km oraz jest w stanie osiągnąć prędkość 170 km/h.

Podstawową jednostką napędową pozostaje czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,0l z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Obecnie rozwija on moc 60KM przy 6000 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 80 Nm przy 4000 obr./min.

Skrzynie biegów

Zmodernizowana Micra oferuje manualną, pięciobiegową oraz bezstopniową skrzynię biegów.

Bezstopniowa skrzynia biegów N-CVT została znacząco zmodyfikowana. Usprawniono zmianę przełożeń uwzględniając gwałtowne przyspieszanie. Dzięki zastosowaniu przekładni hydrokinetycznej uzyskano zjawisko pełzania, które podobnie jak w automatycznych skrzyniach biegów, pozwala zabezpieczyć pojazd przed powolnym staczaniem się samochodu do tyłu w czasie ruszania pod górę.

d24aux1

Hamulce i zawieszenie

Wszystkie nowe Micry zostały wyposażone w wentylowane przednie hamulce tarczowe ze zmienionymi zaciskami.

Zawieszenie przednie w postaci kolumn McPerson i sprężyn śrubowych oraz tylne ze sztywną osią prowadzoną wielowahaczowo zapewnia większy komfort dzięki minimalizowaniu zmian w geometrii w czasie jazdy po nierównościach.

|

|

|
| --- | --- |
|

|

|
|

|

|
|

|

|
|

|

|
|

|

|
|

|

|
|

|

|
|

|

|

d24aux1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24aux1
Więcej tematów