Michelin edukuje 1,13 mln młodych osób
Prowadzony przez Michelin program edukacyjny ROSYPE objął swoim zasięgiem 1,13 młodych osób, w tym kilkadziesiąt tysięcy w Polsce. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa dzieci i młodzieży na drogach.
ROSYPE (Road Safety for Young People in Europe) powstał we współpracy z Komisją Europejską w 2009 r. Powodem jego zainicjowania były niepokojące statystyki - każdego roku na drogach UE ginie 1 100 dzieci poniżej 15 lat, a ok. 100 000 zostaje rannych. W ramach programu zorganizowano 45 akcji obejmujących edukację w szkołach, szkolenia praktyczne oraz zajęcia z wykorzystaniem symulatorów jazdy.
W naszym kraju działania rozpoczęły się w 2010 r. Wtedy też dla najstarszej grupy uczestników przygotowano m. in. debaty z udziałem ekspertów, praktyczne testy na symulatorach zderzeń i jazdy na nieprawidłowym ciśnieniu. Przeprowadzono je na uczelniach w Warszawie, Gdańsku i Olsztynie.
Rok później zorganizowano kampanię skierowaną do najmłodszych, która to propagowała używanie kasków rowerowych. Rok 2012 upłynął pod znakiem akcji internetowej skierowanej do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, której celem było uświadomienie młodym ludziom, że bezpieczeństwo drogowe w dużej mierze zależy od nich samych. W jej skład wszedł m. in. konkurs filmowo - fotograficzny.
Partnerami programu są takie instytucje jak Ministerstwa - Edukacji Narodowej, Transportu oraz Sportu i Turystyki, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Drogowego, WORD w Olsztynie i Warszawie, Policja, Straż Miejska oraz PCK.
Źródło: Michelin
ll/moto.wp.pl