Mercedesy słabo się sprzedają, bo są zbyt tanie?
Dzisiaj szefostwo polskiego oddziału DaimlerChrysler przekazało dziennikarzom podsumowanie poprzedniego, słabego roku 2005 i plany na rok bieżący.
Choć import aut używanych dotyczy głównie bardzo starych i tanich aut, to zalew tanich samochodów wpływa także na obniżenie sprzedaży nowych Mercedesów, których w 2005 roku sprzedano aż o 17% mniej niż przed rokiem. Zdaniem przedstawicieli koncernu DaimlerChrysler w Polsce, spadek cen samochodów używanych sprawia, że klienci rzadziej decydują się na wymianę samochodu, bo muszą znacznie więcej pieniędzy dopłacić, by np. czteroletnie auto wymienić na nowe. Na odkładanie zakupów wpływają też deklaracje polityków, co do wprowadzenia korzystniejszych rozwiązań podatkowych przy zakupie samochodów przez firmy.
W bieżącym roku DaimlerChrysler zamierza utrzymać lub zwiększyć swój udział w Polskim rynku, czemu ma służyć ofensywa nowych produktów Mercedes-Benz, a także wprowadzenie marki Dodge.