Mercedes zaprezentował nową generację modelu Vito
Nowy Mercedes Vito oferuje sprawdzone rozwiązania rozszerzone o nowe możliwości. Niemieccy inżynierowie zadbali o szeroki wybór wersji popularnego vana, aby każdy znalazł konfigurację zgodną ze swoimi potrzebami. Podobnie jak dotychczas, nowe Vito dostępne jest jako samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 t, ale też jako komfortowy mikrobus.
Dostawcze Vito Furgon oferowane jest w trzech wersjach długości i z trzema układami napędowymi, ma też najwyższą w segmencie ładowność – do 1369 kg. Model Mixto to pięcioosobowe auto ze sporym przedziałem bagażowym, natomiast Vito Tourer może przewieźć nawet 8 osób. Wersja ta oferowana jest w trzech odmianach różniących się poziomem wyposażenia i komfortem podróży. Stylistycznie nowe Vito nawiązuje do najnowszych modeli pasażerskich i podobnie jak w ich przypadku, Mercedes pracował nad zmniejszeniem oporu powietrza – współczynnik ten wynosi 0,32, co poprawia osiągi i zmniejsza zużycie paliwa.
Nowy van Mercedesa to pierwszy samochód w klasie, który oprócz napędu na tylną oś i cztery koła oferuje też odmianę przednionapędową. Ta ostatnia wersja jest lżejsza oraz tańsza i poradzi sobie w przypadku, gdy samochód nie musi wozić ciężkich przedmiotów.
Nowe Vito z napędem na przednie koła powstało głównie z myślą o uzyskaniu maksymalnej ładowności w zakresie niskiej oraz średniej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Priorytetem są tu również możliwie najniższe koszty utrzymania. Model ma zamontowany poprzecznie, kompaktowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, dostępny w dwóch wersjach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI).
W zastosowaniach wymagających wysokiej dopuszczalnej masy całkowitej lub holowania ciężkich przyczep, właściwym wyborem będzie Vito z napędem na tył i 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,15 litra. Oferowany jest on w trzech wersjach mocy: 136 KM (114 CDI), 163 KM (116 CDI) oraz 190 KM (119 BlueTEC). Ten ostatni jest pierwszym w klasie silnikiem spełniającym normę Euro 6.
Standardem w niemal wszystkich odmianach są 6-biegowe przekładnie manualne. 7-stopniowy automat 7G-Tronic Plus z konwerterem momentu obrotowego występuje za dopłatą dla Vito 114 i 116 CDI, a w Vito 119 BlueTEC oraz 4x4 należy do wyposażenia seryjnego.