Mercedes Vision CSL Coupé – wizja stanie się rzeczywistością!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-01.jpg',600,482) ) |
| --- | Wielu spośród zaprzysięgłych admiratorów marki Mercedes-Benz twierdzi, że Mercedesy to najlepsze samochody na świecie... i gdyby nie ich brzydota, już dawno wszyscy którzy mogą sobie na to pozwolić jeździliby wyłącznie Mercedesami. Nie wchodząc w dysputę na temat supremacji technicznej niemieckiego klasyka, warto zwrócić uwagę na całkiem chyba nowe dla tej marki trendy stylistyczne. Czy nowy model Vision CSL Coupé zapowiada przełom w estetyce Mercedesów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-02.jpg',600,403) ) |
| --- | Wizja była taka, by połączyć urodę i brawurowy styl coupe z elegancją i komfortem limuzyny. Vision CSL Coupé zadebiutował jako auto studyjne podczas tegorocznej Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie. To praktyka dość powszechna, że ostatnim sprawdzianem modelu jest jego akceptacja jako auta studyjnego podczas targów czy wystaw. Jeśli dziennikarze pastwią się i wyśmiewają, lub co gorsza, pomijają milczeniem prezentację – projekt nie ma wielkich szans na realizację. Dopiero więc teraz, gdy armia marketingowców przeanalizowała relacje prasowe z targów i przebadała tysiące potencjalnych konsumentów na wszystkich niemal kontynentach, zarząd DaimlerChrysler obwieścił, że produkcja CSL Coupé jest przesądzona!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-03.jpg',600,482) ) |
| --- | Vision CLS ma długość 4910 milimetrów, rozstaw osi wynosi 2854 milimetry. To tyle, żeby miejsca wystarczyło dla kierowców ceniących komfort dużych, wręcz opasłych niekiedy Mercedesów. Vision CLS ma się jednak zrywać jak pies gończy, by zadowolić amatorów aut sportowych. Zapewnić ma to silnik wysokoprężny o mocy 195 kW / 265 KM. Dzięki niemu CLS Coupe osiągnie prędkość 100 km/h w 6,4 sekundy. ...to wynik imponujący, jak na tak duży samochód napędzany w dodatku silnikiem diesla. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Napęd przenoszony ma być za pomocą ostatniej nowości Mercedesa montowanej w klasie S: siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Połączenie komfortu limuzyny i chyżości coupe ma być w pełni realne dzięki zastosowaniu systemu AIRMATIC DC, czyli zawieszeniu pneumatycznemu. Kierowca ma dzięki niemu możliwość uczynienia zawieszenia sztywniejszym (czyli mniej komfortowym, lecz bardziej przydatnym podczas dynamicznej jazdy), lub bardziej miękkim (jazda komfortowa, ale na ostrych zakrętach może trochę bujać).
Rozwiązania techniczne zapowiadane w nowym modelu Mercedesa Vision CSL Coupé jak najbardziej zasługują na uznanie, lecz tak na prawdę to nie one stanowić mają o wyjątkowości auta. Wszak i doskonałe silnki diesla i skrzynie automatyczne i pneumatyczne zawieszenie znane są już z innych modeli tej marki. Otóż Vision CSL ma być nie tyle ładnym, ale wręcz pięknym samochodem, którego dynamiczna stylistyka przyciągnie klientów wybierających dotychczas raczej BMW, czy Audi. Szacowna niemiecka marka zabiega o uznanie młodszych klientów, dla których Mercedes-Benz zbyt często oznacza jedynie solidność i prestiż, a zbyt rzadko frajdę i pasję. Czy Mercedes-Benz stanie się bardziej trendy?