Już po raz ósmy z rzędu Mercedes-Benz Unimog nie dał szans konkurencji. Czytelnicy magazynu "Off-Road" okrzyknęli go najlepszym samochodem terenowym w kategorii pojazdów specjalnych.
Wyniki plebiscytu zaprezentowano podczas uroczystej gali, zorganizowanej w teatrze Das Schloss w Monachium. Ponad 57 tys. czytelników wybrało zwycięzców spośród 143 modeli w ośmiu kategoriach. W kategorii pojazdów specjalnych, przeznaczonych do transportu towarów i ładunków w trudnych warunkach lub wykorzystywanych przez jednostki specjalistyczne, Unimog nie miał sobie równych i zdobył aż 34,3 proc. głosów. O jego wyborze zadecydowały niezmienne od laty cechy, takie jak ekstremalna wytrzymałość i mobilność w terenie.
Obecne wcielenie Unimoga wyjeżdża z fabryki w Wörth od 2002 roku. Modele U 4000/U 5000 sprawdzają się w trudnych warunkach terenowych, z dala od utwardzonych dróg i utartych ścieżek. Ich żywioł to walki z pożarami lasów, górskie wyprawy, klęski żywiołowe i prace konserwacyjne w niedostępnych miejscach. Modele U 4000/U 5000 to idealne uzupełnienie gamy modelowej U 300/U 400/U 500, zaprojektowanej do pracy w służbach komunalnych, przemyśle budowlanym i energetycznym oraz branży transportowej. Najmłodszy członek rodziny Unimoga - model U 20 - zadebiutował w 2008 roku.
Pierwszy Unimog zjechał z taśmy produkcyjnej prawie 61 lat temu, dokładnie 3 czerwca 1951 roku w Gaggenau. Model mimo upływu lat, nadal trzyma się swego pierwotnego założenia, aby wjechać tam gdzie inne auta nie dotrą. Jak widać świetnie mu to wychodzi i nic nie zapowiada, aby król swej kategorii miał odstąpić miejsce komuś innemu.