MERCEDES Sprinter I W901-905
Lata produkcji | 1995 - 2006 |
Dostępne wersje nadwoziowe | minivan |
Silniki | 2.1 D (102KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 3000-4025 |
Długość (mm) | 4970-6525 |
Szerokość (mm) | 1935 |
Wysokość (mm) | b.d. |
Marki | |
Model |
Mercedes Sprinter (W901-905), czyli pierwszej generacji, to duży samochód dostawczy produkowany przez markę Mercedes. Zadebiutował w 1995 roku jako następca dość przestarzałego już modelu Mercedes T1. Sylwetka nowego auta dostawczego tego producenta zyskała zdecydowanie nową stylistykę, bardziej atrakcyjną oraz nowoczesną. Od samego początku oferowany był w trzech wielkościach rozstawu osi i dwóch wysokościach dachu. Dostępne były także dwie długości kabin oraz wersje kombi mieszczące do 9 osób. W 1995 roku pojawił się również Sprinter w odmianie kempingowej, nazwany Sprinter James Cook. W 1998 roku zaprezentowano wersję z napędem na wszystkie koła. Pod maską montowano jeden z dwóch dostępnych silników wysokoprężnych. Pierwszy wolnossący, który odnosił się jeszcze do konstrukcji z 1989 roku znanej z modelu T1. Z kolei drugi, znany z osobowej klasy E oraz Klasy G, turbodoładowany diesl o pojemności 2.9 litra oferowano w dwóch wariantach mocy: 102 oraz 122 KM. Oprócz tego w ofercie znajdował się także
2,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 143 KM. W 2000 roku przeprowadzono pierwszy poważny facelifting. Zmiany zaszły zarówno w wyglądzie (szczególnie przedniego pasa), ale również we wnętrzu oraz w mechanicznej stronie auta. Wprowadzono nowocześniejsze silniki. W miejsce wszystkich jednostek wysokoprężnych znalazły się nowe silniki CDI. Na rynku Stanów Zjednoczonych pojawił się także model Dodge Sprinter oraz model sprzedawany pod marką Freightliner. Drugą poważną modernizację model ten przeszedł w 2002 roku. Produkcja Mercedesa Sprintera pierwszej generacji zakończyła się w 2006 roku, i w tym samym roku zaprezentowano następcę, czyli Sprintera II-generacji o oznaczeniu W906.