Mercedes SLK 250 CDI: mocny diesel
Nowy roadster SLK 250 CDI nie tylko kontynuuje tradycję zasilanych wysokoprężnymi silnikami Mercedesów, ale i zadaje kłam powszechnej opinii, że diesel w sportowym samochodzie nie ma racji bytu. Podobną misję miał w latach 70. prototypowy model C111.
Czterocylindrowy turbodiesel z pojemności 2.1 litra generuje moc 150 kW (204 KM). Tyle wystarczy, by dwuosobowego roadstera rozpędzić od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s. Dobre osiągi SLK 250 CDI mają iść w parze z najniższym w klasie apetytem na paliwo. Jak deklaruje producent, na każde 100 km wystarczy mu zaledwie 4,9 l oleju napędowego.
Nowy roadster mercedesa wyposażono w system start-stop oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Przekładnia mechaniczna ma dołączyć do oferty w drugim kwartale przyszłego roku. Mercedes twierdzi jednak, że automat łączy sportowe osiągi z apetytem godnym samochodu kompaktowego. Z zewnątrz niczym nie różni się od swoich pojonych oktanami braci - zachował nawet podwójną końcówkę układu wydechowego.
Czy to jednak wystarczy, by przekonać do zakupu „pięknych i bogatych”?
tb/