*Mercedes-AMG otwiera tegoroczny sezon roadsterów. Do, i tak już potężnego, SL 63 AMG z silnikiem V8 biturbo dołącza topowy SL 65 AMG, zasilany agregatem V12 biturbo o mocy 630 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. *
Lepsze osiągi gwarantuje nie tylko większa moc, ale też niższa masa. Lekka konstrukcja nadwozia nowego Mercedesa SL 65 AMG pozwoliła poprawić osiągi oraz istotnie ograniczyć zużycie paliwa - przekonuja producent. Nowy model ma zużywać średnio 11,6 l/100 km w cyklu NEDC, czyli o 17 proc. mniej w porównaniu do poprzednika i ustanawia jednocześnie najlepszy wynik w segmencie benzynowych jednostek dwunastocylindrowych. Oczywiście do wartości spalania podawanego przez producentów w katalogach należy podchodzić z pewną rezerwą. Silnik jest zespolony z siedmiostopniową przekładnią AMG speedshift plus 7G-tronic.
Moc podwójnie turbodoładowanej, widlastej dwunastki o pojemności 6 l wzrosła z 612 KM do 630 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1000 Nm. Parametry jednostki napędowej przekładają się na niesamowite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4 s, od 0 do 200 km/h - 11,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h i jest ograniczona elektronicznie.
Po raz pierwszy 6-litrowy silnik V12 biturbo występuje w tandemie z siedmiostopniową przekładnią AMG speedshift plus 7G-tronic. Skrzynia pracuje w jednym z czterech trybów: C - Controlled Efficiency, S - Sport, S+ - Sport plus oraz M - Manual. W trybie C aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Skrzynia dysponuje funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji. Podczas załączania przełożeń przy pełnym obciążeniu, by skrócić czas zmiany biegu, na krótko przerywane jest działanie układu zapłonowego i
wtryskowego.
W porównaniu do uzbrojonego w stalową konstrukcję poprzednika, nowy SL 65 AMG zyskał w pełni aluminiowe nadwozie - o 110 kilogramów lżejsze, a do tego sztywniejsze i bezpieczniejsze. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych niż aluminium materiałów. Do budowy osłony zbiornika paliwa projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe rury stalowe. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii produkowanego wielkoseryjnie samochodu, plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia ekstremalnie sztywne włókno węglowe. Wszystkie wspomniane wysiłki sprawiły, że nowy Mercedes-Benz SL 65 AMG waży 1950 kg - o 170 kg mniej od swojego poprzednika.
Mercedes-AMG systematycznie stosuje lekkie materiały także w architekturze układu jezdnego. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego.
Inżynierowie z Affalterbach pozostają wierni aktywnemu zawieszeniu ABC, w którego zmodernizowaną wersję uzbrojono nowego roadstera. Za naciśnięciem przycisku kierowca decyduje, czy preferuje sportowe nastawy - tryb Sport, czy też woli subtelną charakterystykę trybu Comfort, stworzoną z myślą o pokonywaniu długich tras.
Nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy AMG z uzależnionym od prędkości systemem wspomagania zachwyca precyzją i wyczuciem w trudnych sytuacjach. Przekładnia ma stałe, bardziej bezpośrednie przełożenie, a siła wspomagania dostosowuje się do trybu pracy zawieszenia. Mercedes-Benz SL 65 AMG seryjnie dysponuje 3-stopniowym układem ESP z zarezerwowanym dla modeli AMG bezkompromisowym trybem Sport Handling, oraz mechanizmem różnicowym tylnej osi AMG.
Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej. Wśród opcji dostępne są także zoptymalizowane pod kątem masy hamulce ceramiczno-kompozytowe, spotykane również w modelu SLS AMG.
Mercedes-Benz SL 65 AMG przemieszcza się na pięcioramiennych obręczach AMG w kolorze tytanu, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalnie dostępne są, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu pomagające ograniczyć masę nieresorowaną.
Bogata gama możliwości personalizacji SL 65 AMG obejmuje także m.in. unikalne lakiery czy matowe wykończenie designo. Barwy można łączyć ze skórzaną tapicerką, dostępną w ośmiu ekskluzywnych tonacjach, oraz paletą odcieni podsufitek i pasów bezpieczeństwa.