Mercedes S 65 AMG Coupe: luksus GT
Mercedes-Benz S 65 AMG w wersji Coupe łączy najwyższy komfort jazdy z osiągami zarezerwowanymi dla supersamochodów, dzięki czemu doskonale sprawdzi się w roli długodystansowego Gran Turismo.
W przypadku odmiany S 65 AMG Mercedes postawił na dyskretne detale zewnętrzne. O tym, że mamy do czynienia z jednym z najpotężniejszych coupe w historii Mercedesa świadczą dedykowane obręcze aluminiowe, za którymi umieszczono żółte zaciski hamulcowe, dynamicznie wyprofilowane zderzaki i progi, a także oznaczenia „V12 BITURBO”. W oczy rzuca się również tylny dyfuzor ze zintegrowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego.
Pod maską pracuje 6-litrowy silnik V12, który z pomocą dwóch turbosprężarek generuje 630 KM mocy i równe 1000 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,1 sekundy (0,2 sekundy krócej, niż w odmianie S 63 AMG), natomiast prędkość maksymalna to tradycyjne 250 km/h. Co ciekawe, w wersjach sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych elektroniczny ogranicznik wkracza „do akcji” dopiero przy 300 km/h.
Jednostka współpracuje z siedmiostopniową przekładnią AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przekładnia może pracować w jednym z trzech trybów jazdy: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybach M i S zmiana przełożeń odbywa się bardziej agresywnie, a załączaniu wyższego przełożeniu pod pełnym obciążeniem towarzyszy tylko krótka przerwa w dostarczaniu paliwa.
Napęd jest przenoszony na tylne koła, a w opcji oferowane są ceramiczne hamulce, które są aż o 20 procent lżejsze od standardowego układu. Ceny Mercedesa S 65 AMG Coupe rozpoczynają się w Niemczech od 244 009 euro. Samochód pojawi się w europejskich salonach we wrześniu 2014 roku.
(źródło: Mototarget.pl)