Mercedes opatentował nowe rozwiązanie chroniące pieszych. Kiedy zewnętrzne poduszki trafią do produkcji seryjnej?
Potrącenie przez mercedesa może być w przyszłości mniej bolesne niż do tej pory. Do urzędu patentowego w USA trafiły dokumenty, które przedstawiają najnowsze rozwiązanie w dziedzinie bezpieczeństwa – poduszki powietrzne dla potrąconych pieszych.
Z rysunków załączonych do dokumentacji wynika, że Mercedes opracował system poduszek powietrznych, które po potrąceniu pieszego mają wystrzelić ze słupków A. Dwa airbagi będą miały za zadanie zamortyzować uderzenie poszkodowanej osoby o ramę przedniej szyby, czyli teoretycznie jedno z najbardziej wzmocnionych miejsc konstrukcyjnych auta.
Nowy system bezpieczeństwa Mercedesa ma współpracować z rozwiązaniem wymyślonym i zastosowanym w Volvo, czyli pirotechnicznie podnoszoną maską silnika.
Inżynierowie Mercedesa uważają, że uda im się tak zamaskować dodatkowe poduszki powietrzne, aby były zupełnie schowane w słupkach i nie ograniczały widoczności. Z informacji pozyskanych przez amerykańskie media wynika, że nowe rozwiązanie było już opracowane w 2015 roku, ale dopiero teraz wypłynęły dokumenty to potwierdzające.
Wizerunkowo działanie przynosi same korzyści, ponieważ właściciel samochodu z takim rozwiązaniem komunikuje, że ważne jest dla niego nie tylko bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, ale także dba o pieszych i innych uczestników ruchu.
Ostatnio Mercedes usilnie pracował nad rozwijaniem technologii pozwalającej na autonomiczną jazdę. Być może te poduszki mają chronić osoby, które zostaną potrącone w wyniku błędu komputerów sterujących autem.