Trwa ładowanie...
08-08-2012 19:28

Mercedes ML 250 BlueTec: solidna porcja luksusu

Mercedes ML 250 BlueTec: solidna porcja luksusuŹródło: Piotr Mokwiński
d3xvvwh
d3xvvwh

Mercedes od kilkunastu lat wiąże z miłośnikami crossoverów i SUV-ów wielkie nadzieje. Właśnie z myślą o nich przygotował kompaktowego GLK, większego ML-a i szereg bardziej terenowych pojazdów, które od lat podbijają serca klientów z zasobnymi portfelami.

Ostatnie wcielenie rodzinnego SUV-a powstało z myślą o rynkach całego świata. Ten globalny produkt ma szanse stać się bestsellerem w swojej klasie. Z poprzedników zaczerpnął najlepsze cechy i otrzymał od konstruktorów najnowsze zdobycze technologiczne. Przed Wami trzecia generacja z najoszczędniejszym w ofercie dieslem o mocy 204 koni mechanicznych.

Modne zwiększanie rozmiarów zdało się w tym przypadku nie mieć logicznego uzasadnienia dla projektantów. Pozostali oni wierni gabarytom poprzednika, pozostawiając tym samym koszulkę lidera w tej kwestii Audi Q7. Monstrualne wymiary nie każdemu przypadają do gustu, dlatego licznymi przetłoczeniami i szlachetnymi detalami, odjęto nieco wagi Mercedesowi. Stylizacja trzeciego wcielenia nie rzuca na kolana, ale prezentuje się bardzo elegancko. W zależności od wybranej specyfikacji, możemy umieścić w nadkolach felgi od 17 do 20 cali. Ponadto, z przodu pojawiły się LED-owe światła do jazdy dziennej, zaś tył wyróżnia ogromna szyba klapy bagażnika zespolona z bocznymi trapezami. Konserwatywny design powinien chwycić za serca nie tylko Europejczyków.

Wnętrze niemieckiego SUV-a przygotowano z wielką dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Trudno w nim znaleźć niedoróbki lub zwykły przykład fabrycznej fuszerki. Materiały wykończeniowe mogą stanowić wzór dla innych marek klasy premium. W zależności od indywidualnych preferencji, możemy zaopatrzyć deskę rozdzielczą w aluminiowe lub drewniane wstawki. Do tego warto uzupełnić powyższy zestaw o skórzane wykończenie szczytowej części kokpitu. Masywny design centrum dowodzenia niektórych przytłoczy przy pierwszym kontakcie, jednak wystarczy kilkanaście minut aby się w pełni zaaklimatyzować.

d3xvvwh

Funkcji jak przystało na Mercedesa, możemy domówić mnóstwo. Wiąże się to jednak ze sporym wydatkiem, gdyż każdy dodatek został odpowiednio do jakości wyceniony. W testowanym przez nas egzemplarzu wygospodarowano miejsce na jednostkę multimedialną z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem, bezkluczykowy system dostępu i pneumatyczne zawieszenie z trybami Sport i Comfort. Różnica między nimi nie jest duża, ale odczuwalna. Ponadto, na pokładzie znajdziemy również asystenta zjazdu i panoramiczny dach z możliwością otwierania. Oczywiście, to dopiero początek długiej listy mniej lub bardziej przydatnych udogodnień. Dla najbardziej wymagających czeka jeszcze wiele bardzo kosztownych rozwiązań. Jeśli je zakreślimy w konfiguratorze, cena pojazdu z łatwością przefrunie wartość 300 tysięcy złotych, a do tego dochodzi jeszcze wybór właściwego silnika. Wiadomo, im mocniejszy tym droższy. Zostańmy jednak na kilka chwil przy wnętrzu. Na koniec trzeba wspomnieć o przestrzeni. Czworo dorosłych osób w dwóch rzędach odnajdzie tyle
miejsca, co w największych limuzynach. Do tego wszechstronna regulacja foteli i możemy ruszać nawet w 1000-kilometrową podróż.

(fot. Piotr Mokwiński)
Źródło: (fot. Piotr Mokwiński)

Do długich wycieczek zachęca też układ jezdny, który stworzono z myślą o kilkusetkilometrowych trasach. Świetnie radzi sobie z wszelkiej maści nierównościami i wydaje się być niewzruszony odgłosami z zewnątrz, gdyż do wnętrza nie chcą przenikać żadne dźwięki. Elektryczne wspomaganie kierownicy w ustawieniu neutralnym działa wyjątkowo mocno, przez co prowadzenie Mercedesa staje się możliwe przy użyciu jednego palca. Równie leniwie działa wówczas automatyczna skrzynia biegów z dźwignią przy kierownicy. Sytuacja się diametralnie zmienia, gdy wciśniemy tryb sport. Wtedy reakcja na operowanie pedałem gazu i samo wspomaganie układu kierowniczego zaczyna pracować dynamicznie i generować uśmiech na twarzy kierowcy. Mimo silnika o pojemności 2.2 litra, dwutonowy pojazd żwawo przyspiesza i odznacza się akceptowalną elastycznością.

d3xvvwh

Wyprzedzanie kolumny ciężarówek nie będzie zagrażać życiu ani zdrowiu. Najciekawiej prezentuje się jednak zużycie paliwa i teoretyczny zasięg na pełnym zbiorniku. Mercedes w cyklu średnim spala około 8 litrów, co pozwala przejechać blisko 900 kilometrów. Jeśli zdecydujemy się na opcjonalny wariant w postaci 93-litrowego baku, bez większego wysiłku pokonamy barierę nawet 1100 km. Zapotrzebowanie gwałtownie wzrasta poza utwardzonymi szlakami, gdzie spory SUV również da sobie radę. Wyposażono go w szereg elektronicznych asystentów, którzy za nas wykonują całą robotę.

Utrzymują prędkość podczas zjazdu ze wzniesienia o nachyleniu nawet 45 stopni, regulują prześwit w zakresie 90 mm przy pakiecie ON&Offroad, a opcjonalny reduktor umożliwi przejazd przez poważniejsze przeszkody. Warto przy tym pamiętać, że ML lepiej czuje się na asfalcie i właśnie tam odnajdziemy 99% eksploatowanych egzemplarzy.

Najtańszy ML kosztuje 273 tysiące złotych. W zamian otrzymamy 204-konny silnik wysokoprężny, który powinien sprawdzić się w codziennym użytkowaniu dla nieco mniej wymagających klientów. Niewiele zużywa paliwa, ma napęd na 4 koła, a w razie potrzeby, możemy dokupić mnóstwo dodatków podwyższających komfort i kosztujących tyle, co drugi SUV w bazowej specyfikacji.

d3xvvwh

Piotr Mokwiński

ll

"Mercedes ML 250 BlueTec" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, turbodiesel"
Pojemność silnika cm3 "2143"
Moc KM / przy obr./min "204/2400"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "500/1600-1800"
Skrzynia biegów "automatyczna, 7-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "210"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "9"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "7,6/5,8/6,5"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "9,1/7,8/8,5"
Pojemność bagażnika min./max. / l "690"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4804/1926/1796"
Cena wersji podstawowej w zł "273000"
Cena testowanego modelu w zł "350900"
Plusy null
Minusy null
d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj