Trwa ładowanie...
15 lipca 2014, 14:08

Mercedes Marco Polo: luksusowy kamper

Mercedes Marco Polo: luksusowy kamperŹródło: zdjęcie producenta
d3hvk7e
d3hvk7e

Podczas targów Caravan Salon w Düsseldorfie Mercedes-Benz zaprezentuje nowe Marco Polo - kompaktowego kampera. Jego wnętrze ma przypominać ekskluzywny salon. Samochód ten opracowany w ramach długoletniej współpracy Mercedesa z firmą Westfalia, może pochwalić się stroną praktyczną - od schowków i konfiguracji foteli aż do wyposażenia turystycznego.

Nowe Marco Polo bazuje na Klasie V. Wnętrze wyposażono tak, aby było komfortowe, ale też praktyczne. Aneks kuchenny jest w pełni wyposażony - ma dwa palniki gazowe, zlew i lodówkę kompresorową o pojemności 40 l i temperaturze chłodzenia do -20 st. Celsjusza. Zbiornik na świeżą wodę ma objętość 38 l, a na ścieki - 40 l. Oba zamontowano we wnętrzu, są więc chronione przed mrozem.

Dwuosobową tylną kanapę można przesuwać na szynach. Jej elektropneumatycznie pompowane poduszki zapewniają skuteczne podparcie boczne, a dzielone oparcie ma osobną, elektryczną regulację po obu stronach. Za naciśnięciem przycisku w jednej chwil kanapa zamienia się w pojedyncze łóżko o wymiarach 2,03 na 1,13 m. Elektropneumatyczny system automatycznie spuszcza powietrze z bocznych poduszek i podnosi siedzisko, chowając klamry pasów bezpieczeństwa, które mogłyby zakłócać sen. Obracane do góry przedłużenie łóżka można zamienić w wygodny zagłówek.

Kolejne łóżko kryje się w rozkładanym dachu. Wysokiej jakości materac piankowy o wymiarach 2,05 na 1,13 m opiera się na listwowym stelażu ze specjalnych, sprężystych elementów, zapewniających komfortowy sen na całej powierzchni. Do przedniej krawędzi łóżka można przymocować siatkę ochronną dla dzieci.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Podnoszony dach, wykonany z tworzyw wzmacnianych żywicą i zaopatrzony w harmonijkę z nieprzeźroczystej, wodoodpornej tkaniny, może być na życzenie doposażony w nowo opracowany, wyjątkowo cichy napęd elektryczny. Dzięki innowacyjnemu systemowi podnoszenia tylna część dachu unosi się wyżej niż w poprzednim modelu, zapewniając znacznie więcej przestrzeni na nogi. Gdy łóżko nie jest używane, jego stelaż można złożyć – podróżujący w kabinie mają wówczas dodatkowe miejsce nad głowami.

d3hvk7e

Do napędu modelu Marco Polo służy 4-cylindrowy turbodiesel, dostępny w trzech wersjach mocy. 200 CDI osiąga moc 136 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odmiana 220 CDI generuje 163 KM i 380 Nm, a średnio zużywa 6,0 l/100 km. Topowa wersja silnikowa o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm zużywa zaledwie 6,1 l/100 km. W trakcie przyspieszania kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 14 KM i 40 Nm. W rezultacie flagowy model na krótko legitymuje się mocą 204 KM oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

d3hvk7e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hvk7e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj