Mercedes Klasy E Coupe: klasyczne gran turismo
Mercedes to marka, która kojarzy się przede wszystkim z komfortem i luksusem. Nic zatem dziwnego, że modele coupe tej firmy to typowe gran turismo - dwudrzwiowe samochody stworzone do szybkiego i wygodnego podróżowania. Taki sam przepis zastosowano w przypadku nowej Klasy E w odmianie coupe.
Stylistycznie nowy dwudrzwiowy Mercedes przypomina mniejszą Klasę C Coupe i większą Klasę S Coupe, ale otrzymał sporo detali zaczerpniętych z Klasy E, jak chociażby przednie reflektory. Również wnętrze to typowy projekt dla najnowszych Mercedesów z dwoma ekranami o przekątnych 12,3 cala - jednym zastępującym zegary i drugim pozwalającym na obsługę systemu multimedialnego.
Przy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości nowa Klasa E Coupe jest wyraźnie większa od swojego poprzednika. Dzięki temu zapewnia więcej miejsca w kabinie. Szerszy jest nie tylko rozstaw osi, ale też kół - 1605 mm z przodu (+67 mm) i 1609 mm z tyłu (+68 m) - co z kolei poprawia dynamikę jazdy.
Początkowo w ofercie znajdą się cztery jednostki napędowe. Jedyny silnik wysokoprężny posiada 2,0 l pojemności i generuje 194 KM. W przypadku coupe bardziej popularne jednak będą benzyniaki. 2-litrowa jednostka dostępna będzie w dwóch wariantach - 184- i 245-konnym. Póki co najmocniejszą opcją będzie 3,0 V6 dostarczające 333 KM. Standardowo wszystkie wersje będą wyposażone w 9-biegowę skrzynię automatyczną. Zapewne niedługo będzie czekać na bardziej ekstremalną odmianę przygotowaną przez AMG
Opcjonalnie dostępne będzie pneumatyczne zawieszenie, które nie tylko poprawia właściwości jezdne, ale przede wszystkim podnosi komfort. Wśród dodatków wyposażeniowych znajdzie się również Remote Parking Pilot, czyli możliwość zdalnego wjazdu i wyjazdu z miejsca parkingowego.
Samochód można już zamawiać, a podstawowa wersja kosztuje 203,4 tys. zł. sj, Wirtualna Polska