Trwa ładowanie...
wiadomości
11-10-2016 16:53

Mercedes klasy E All-Terrain – luksusowo w terenie

Mercedes klasy E All-Terrain – luksusowo w terenieŹródło: mat. prasowy
d2xqs7l
d2xqs7l

Doczekaliśmy się odpowiedzi Mercedesa na Audi A6 allroad. Już na początku przyszłego roku w salonach pojawi się Mercedes-Benz klasy E w wersji All-Terrain. Producent opublikował właśnie szczegóły dotyczące modelu.

Uterenowione kombi coraz lepiej radzą sobie na rynku, więc kolejne marki próbują swoich sił w tej niszy. Niedawno poznaliśmy Volvo V90 Cross Country, a teraz Mercedes-Benz przedstawia bardziej wszechstronną klasę E kombi, czyli wersję All-Terrain.

Z zewnątrz w typowy dla samochodów tej grupy sposób klasa E zyskała plastikowe nakładki, biegnące wzdłuż nadwozia oraz zderzaki, nadające jej bardziej off-roadowego image’u. Mercedes dla wersji All-Terrain przygotował również trzy nowe wzory 19- i 20-calowych felg. Zmiany w luksusowym wnętrzu klasy E są bardziej subtelne, żeby nie powiedzieć niezauważalne. Pojawiają się oryginalne aluminiowe wstawki dekoracyjne oraz napisy „All-Terrain” na dywanikach czy metalowych nakładkach pedałów. W momencie debiutu klasy E All-Terrain Mercedes przewiduje jedynie 194-konną, wysokoprężną wersję E220d z 400 Nm momentu. Nieco później do oferty trafi mocniejszy, 6-cylindrowy diesel.

A jak wygląda kwestia terenowych właściwości Mercedesa klasy E All-Terrain? Cóż, podobnie jak w Audi A6 allroad, w standardzie otrzymujemy napęd na wszystkie koła. Samochód jest o 29 mm wyższy w porównaniu z tradycyjną odmianą klasy E, z czego 14 mm to zasługa wyższej ścianki bocznej opon (dla poprawy komfortu), a kolejne 15 mm podniesionego zawieszenia pneumatycznego. Wzorem SUV-ów Mercedesa, w klasie E All-Terrain pojawia się dodatkowy, terenowy tryb jazdy. Optymalizuje on pracę elektroniki na luźnych nawierzchniach i pozwala zwiększyć prześwit o kolejne 20 mm. Niezależnie od wybranego trybu kierowca, korzystając z dobrodziejstw zawieszenia pneumatycznego, może „podnieść” samochód maksymalnie o 35 mm. Koniec końców prześwit klasy E All Terrain wynosi od 121 do 156 mm.

d2xqs7l

To nieco mniej niż w przypadku Audi A6 allroad i Volvo V90 Cross Country. Tak czy inaczej, klasa E z pewnością poradzi sobie na szutrach i większych nierównościach, które mogłyby się okazać zbyt wymagające dla tradycyjnego kombi. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane pod koniec września na Salonie Samochodowym w Paryżu.

MS, Wirtualna Polska

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj