Mercedes Klasy E All-Terrain: kombi nie tylko do miasta
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (targi trwają od 29.09 do 16.10) zadebiutuje Mercedes Klasy E All-Terrain. Nowa wersja posiada zwiększony prześwit oraz napęd na cztery koła.
Klasa E All-Terrain została wyposażona w szereg "terenowych" elementów stylistycznych - grill z dwiema srebrnymi listwami, nielakierowane osłony nadkoli oraz progi z żebrowaniem i chromowaną listwą. Tylny, częściowo lakierowany zderzak charakteryzuje się dodatkową listwą ochronną progu załadunku i dolną osłoną z chromowanym wykończeniem.
W kabinie uwagę zwracają aluminiowo-karbonowe elementy ozdobne wykończenia kokpitu, dywaniki podłogowe z nazwą modelu oraz nakładki na pedały ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami. Oferta Mercedesa przewiduje trzy wzory obręczy kół o średnicy 19 lub 20 cali.
Model All-Terrain zadebiutuje w wersji E 220 d 4MATIC (194 KM) napędzanej nowym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym. Niedługo po premierze dołączy do niej odmiana z jednostką 6-cylindrową, również dieslowską. Oba warianty standardowo otrzymają nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC oraz system Dynamic Select. Pozwala on na wybór jednego z pięciu trybów jazdy, różniących się ustawieniami silnika, przekładni, ESP oraz układu kierowniczego. Wśród nich jest specjalny program All-Terrain, pochodzący z modelu GLE.
Zawieszenie pneumatyczne pozwala na wybór jednej z trzech pozycji, od standardowej do podniesionej o 35 mm. Klasa E All-Terrain jest o 29 mm wyższa od Klasy E Kombi - 14 mm przypada na większy profil opon, a kolejne 15 mm na bazowe podwyższenie pneumatycznego zawieszenia. Prześwit waha się od 121 do 156 mm.
Nowy Mercedes pojawi się w salonach wiosną 2017 r.
Źródło: Mercedes-Benz
ll