Nowa Klasa A zadebiutowała w marcu w Genewie. To już trzecia generacja kompaktowego auta tej klasy. Mercedes-Benz zapowiedział ją jako całkowicie nowy model, zarówno pod względem ogólnej koncepcji, jak i najmniejszego detalu. Samochód został pokazany przed wrześniową premierą na placu Solnym we Wrocławiu.
Klasa A w wersji AMG Sport jest eksponowana w multimedialnym boksie już od 24 lipca. Stoisko ma powierzchnię ponad 30 m.kw. i jest wyposażone w najnowsze technologie, dzięki którym odwiedzający mogą m.in.: wejść na mobilną stronę z informacjami o aucie, używając kodów QR, znajdujących się na samochodzie, pocztówkach i broszurach, rozdawanych przez hostessy. Zainteresowani będą mogli zapisać się na jazdy testowe nowym modelem. Prezentacja nowej Klasy A potrwa do 29 lipca.
Nowa Klasa A to hatchback o charakterystycznej, dynamicznej linii. Nie tylko wygląd odróżnia ten samochód od poprzedniej wersji - auto zbudowane na modułowej płycie podłogowej MFA, jest prawie pół metra dłuższe, nieco szersze i zdecydowanie niższe (o 163 mm). Przód zdominował masywny grill z dużym logo na środku oraz wyrazista, trójwymiarowo zaprojektowana osłona chłodnicy. Całości dopełnia inteligentny system oświetlenia ILS, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy oraz światła tylne LED, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Klienci mają do wyboru sześć wersji stylizacji: Style, Urban, AMG Sport, Night, Exclusive i AMG Exclusive.
ml/mw/