MERCEDES Klasa SL R230
Lata produkcji | 2001 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; kabriolet |
Silniki | 3.5 (272KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2560 |
Długość (mm) | 4535 |
Szerokość (mm) | 1827 |
Wysokość (mm) | 1298 |
Marki | |
Model |
Mercedes-Benz R230, to luksusowy samochód sportowy zaliczany do segmentu G/H+. Jest to piąta generacja popularnego, jak na ten segment, kabrioletu o oznaczeniu SL. Na rynku zastąpił poprzednią generację R129, produkowaną przez ponad 10 lat. Auto zadebiutowało w 2001 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Technologicznie model ten czerpie wiele rozwiązań z modeli klasy S oraz CL. Przede wszystkim elementy płyty technologicznej (podwoziowej) są do siebie bardzo zbliżone. W porównaniu do poprzednika SL R230 jest znacznie większy. Długość wzrosła o 6 cm, do 4,53 metra, szerokość o 1 cm, do 1,81 metra, a wysokość o 1,5 cm do 1,29 metra. Po raz pierwszy SL otrzymał sztywny, składany dach. Wykonany jest w znacznej mierze z aluminium, a jego złożenie trwa zaledwie 16 sekund. Od 2006 roku montowano także innowacyjne, samopoziomujące się, pneumatyczne zawieszenie Active Body Control drugiej generacji. Właśnie 2006 rok to czas znaczącej modernizacji modelu. Największe zmiany zaszły jednak w dwa lata
później, w 2008 roku na rynku znalazła się najnowsza wersja SL-a R230/2. To bardzo gruntowny facelifting, który stworzył w zasadzie kolejną generacją tego modelu i objął dużą zmianę stylistyczną oraz usprawnienia mechaniczne. Na rynku Mercedes SL konkuruje z takimi modelami jak: Porsche 911, BMW serii 6 czy Jaguar XK.