MERCEDES Klasa E W213
Lata produkcji | 2015 |
Dostępne wersje nadwoziowe | hatchback |
Silniki | Benzynowe 184 i 333 KM, turbodiesle 195 i 258 KM, hybryda 279 KM |
Skrzynie biegów | 9-biegowa, automatyczna 9G-Tronic |
Rozstaw osi (mm) | 2 874 |
Długość (mm) | 4 880 |
Szerokość (mm) | 1786-1854 |
Wysokość (mm) | 1393-1471 |
Marki | |
Model |
Mercedes klasy E W213 jest piątym wcieleniem luksusowego samochodu niemieckiej marki, które zadebiutowało w 2015 r. W porównaniu z poprzednikiem rozstaw osi wzrósł o 65 mm (do 2 874 mm), a długość całkowita - o 43 mm (do 4 880 mm). Styliści zdecydowali się na zastosowanie typowych dla marki proporcji, z krótkim przednim zwisem, długą maską i opadającą niczym w coupe płaszczyzną dachu. Nie zabrakło też mocno zaakcentowanych przetłoczeń po bokach. Z tyłu - opcjonalnie - będą montowane całkowicie diodowe lampy tylne. Wnętrze może zostać wyposażone w dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala. Lewy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy przekazuje informacje z systemu multimedialnego. Zależnie od preferencji, kierowca ma do wyboru trzy wersje graficzne interfejsu - klasyczną, sportową i progresywną. Klasę E opcjonalnie będzie można też wyposażyć w szereg układów, będących kolejnymi krokami ku jeździe autonomicznej. Wśród nich znajdują się automatyczne utrzymywanie odpowiedniego dystansu od poprzedzającego pojazdu poza
terenem zabudowanym i dostosowanie do jego prędkości bez konieczności naciskania pedału gazu, odciążanie podczas jazdy w korkach i gęstym ruchu ulicznym czy samoczynne dostosowywanie prędkości zgodnie z ograniczeniami rejestrowanymi przez kamerę lub zachowanymi w pamięci systemu nawigacji.