MERCEDES Klasa CLA
Marka |
Zaprezentowany podczas Detroit Auto Show 2013 Mercedes-Benz CLA zaczerpnął dużo z prototypu Concept Style Coupe. Wzorowanie na Concept Style Coupe widać przede wszystkim w stylistyce. Nadwozie nowego modelu posiada maskę z dodatkowymi przetłoczeniami, osłonę chłodnicy o diamentowym wzorze oraz przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza. Dynamikę podkreślają przednie lampy ze światłami do jazdy dziennej LED, których diody tworzą charakterystyczny "efekt płomienia". Styliści zastosowali muskularne nadkola oraz wyraźną linię dachu, która łączy przednie i tylne błotniki. Atletyczną formę pojazdu potęgują szerokie tylne lampy, którym po zmroku towarzyszy motyw skrzydeł. Wszystkie elementy ozdobne we wnętrzu mają galwanizowane wykończenie w kolorze srebra. Wokół otworów wentylacyjnych umieszczono metalizowane pierścienie, zaś zamocowany ekran otacza lśniąca, fortepianowa ramka. Tapicerka dostępna jest z przeszyciami w kontrastującym kolorze oraz światłowodowym oświetleniem pomiędzy zagłówkiem a oparciem.
Inżynierom Mercedesa udało się pobić nowy rekord - współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,22 sprawia, że jest to najniższy wynik spośród wszystkich produkowanych samochodów. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu powierzchni czołowej liczącej zaledwie 0,51 m kw., nisko poprowadzonego słupka A, opływowych lusterek, specjalnych obręczy kół oraz szerokich paneli nadwozia. CLA jest naszpikowany elektroniką zapewniającą bezpieczeństwo. Na wyposażeniu znajdują się np. układy wykrywające senność, radarowy Collision Prevention Assist który chroni przed kolizjami. Przednie zawieszenie pojazdu wykorzystuje kolumny McPherson zaś tylne - konstrukcję wielowahaczową z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wzdłużnym na koło. Aby obniżyć masę zwrotnice wykonano z aluminium, zaś szczególną cechą podwozia jest elastyczne oddzielenie ramy tylnej osi.