Mercedes i BMW: hybrydy z wtyczką, ale bez kabla
Niektórzy do dziś uważają, że napęd hybrydowy to dziwny wynalazek. Tymczasem świat mknie do przodu. Napędy hybrydowe znajdziemy nawet w autach Mercedesa i BMW, które rozwija tę technologię we współpracy i z wykorzystaniem doświadczeń Toyoty. Japończycy jako pierwsi zdecydowali się na seryjną produkcję aut z takim napędem. Dziś mają za sobą lata doświadczeń, a technologią hybrydową interesują się już praktycznie wszyscy producenci, czego najlepszym dowodem może być hybrydowy Range Rover. Mercedes i BMW chcą zaproponować coś zupełnie nowego: bezprzewodowe ładowanie akumulatorów w pojazdach plug-in!
Jednym z kolejnych etapów doskonalenia aut elektrycznych i hybryd typu plug-in (z możliwością podłączenia do zewnętrznego źródła energii) jest wprowadzenie ładowania bezprzewodowego. Koncerny Daimler oraz BMW nawiązały współpracę mającą na celu opracowanie i wdrożenie wspólnej technologii takiego ładowania. Już we wrześniu Mercedes-Benz wprowadzi na rynek model S 500 PLUG IN HYBRID - pierwszą luksusową limuzynę zużywającą mniej niż 3 l/100 km.
Bezprzewodowe ładowanie akumulatorów uczyni eksploatację aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in jeszcze łatwiejszą. Niebawem Mercedes-Benz rozpocznie testy nowej technologii w modelu S 500 PLUG IN HYBRID z myślą o opracowaniu najlepszych rozwiązań pod względem komfortu i łatwości użytkowania.
System składa się z dwóch elementów: uzwojenia wtórnego zintegrowanego z podwoziem samochodu oraz uzwojenia pierwotnego, zabudowanego w podłodze - na przykład w garażu. Energia elektryczna jest przekazywana indukcyjnie, bez potrzeby podłączania kabla, a ładowarka ma moc 3,6 kW (wydajność na poziomie 90 proc.). Koncerny Daimler i BMW zgodziły się na wspólne opracowanie i wdrożenie technologii bezprzewodowego ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych oraz hybrydach plug-in.
We wrześniu br. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek Klasę S 500 PLUG IN HYBRID o mocy 325 kW i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i może pokonać dystans 33 km bez udziału silnika spalinowego. Jej homologowane zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,8 l/100 km. Także w realnych warunkach model imponuje wydajnością. Kluczowy jest tu wyrafinowany napęd hybrydowy z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6.
S 500 PLUG IN HYBRID to pierwsza luksusowa limuzyna, zużywająca poniżej 3 l/100 km i kolejny kamień milowy na drodze w kierunku bezemisyjnej mobilności, a także trzecia po S 400 HYBRID i S 300 BlueTEC HYBRID hybryda w gamie Klasy S. Poza zaawansowaną technologią układu napędowego oferuje pełen zakres wyposażenia modelu z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.
mw, moto.wp.pl