Mercedes G 63 AMG 6x6: pustynna burza

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Mercedes-Benz zaprezentował pokazowy, 6-kołowy model G 63 AMG 6x6. Z informacji marki wynika, że niecodzienna terenówka jest niemal gotowa do produkcji.

Pojazd wyposażony jest w napęd na wszystkie koła, skrzynię rozdzielczą z reduktorem, osie portalowe, 5 blokad mechanizmów różnicowych oraz system kontroli ciśnienia w gigantycznym, 37-calowym ogumieniu, pozwalający na jego błyskawiczne korygowanie podczas jazdy. To wszystko ma sprawić, że G 63 AMG 6x6 nie będą straszne żadne warunki terenowe, nawet najwyższe pustynne wydmy czy górskie szlaki. Głębokość brodzenia sięga 1 m, zaś całkowita masa pojazdu wynosi 3,85 tony.

Samochód nie stanowi technologicznej rewolucji - zaprojektowano go niemal wyłącznie w oparciu o seryjne podzespoły. Pod maską znajduje się silnik AMG V8 biturbo (544 KM, 760 Nm) współpracujący z przekładnią automatyczną AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Napęd tylnych osi sprawdzony został w pojazdach przygotowanych dla australijskiej armii, zaś osie portalowe również mają wojskowe korzenie - będzie to ich cywilny debiut.

Różnicą w porównaniu do rozwiązań fabrycznych są sprężyny śrubowe i amortyzatory dostosowane do innej charakterystyki 3-osiowego modelu. Przednia i środkowa oś zostały uzbrojone w sztywniejsze sprężyny z opancerzonej wersji zaś tylna- w sprężyny o bardziej miękkich nastawach. Zestaw ten ma zapewnić wysoki komfort jazdy i stabilność w każdych warunkach.

Z zewnątrz pojazd, poza 6 kołami, wyróżnia się dużym prześwitem (460 mm), wysoką niemal na 2,30 metra karoserią o surowych liniach, charakterystyczną dla AMG osłoną chłodnicy, masywnym zderzakiem z trzema wlotami powietrza, dodatkowym bocznym oknem, pałąkami przeciwkapotażowym ze stali nierdzewnej, osłonami nadkoli z włókna węglowego i przestrzenią ładunkową pokrytą drewnem bambusowym. W kabinie na pasażerów czekają 4 indywidualne fotele pokryte skórzaną tapicerką z diamentowymi przeszyciami, ogrzewaniem i wentylacją, konsola środkowa z elementami z włókna węglowego oraz podsufitką z alcantary.

Dwa zbudowane dotychczas egzemplarze pojazdu powstały w dziale rozwoju Klasy G w austriackim Graz. O tym, czy model trafi do niskoseryjnej produkcji zadecydują zebrane podczas prezentacji opinie.

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy