Mercedes CLA: nie mów do mnie "mały"
Pierwszy rzut oka przywodzi na myśl Mercedesa CLS. Podobieństwo nie jest przypadkowe, bo Mercedes CLA to jego mniejszy odpowiednik, który daje początek zupełnie nowej klasie samochodów. Może się pochwalić znakomitą aerodynamiką (Cd = 0,23). Zwiastunem nadejścia tego samochodu był prototypowy model Concept Style Coupé. Linia nadwozia coupé z drzwiami bez ram okiennych to bezpośrednie nawiązanie do CLSa. Prezentowany właśnie na Salonie Samochodowym w Genewie model jest już oferowany w Polsce. Ceny Mercedesa CLA zaczynają się od 118 900 zł za wersję CLA 180. Już rozpoczęło się przyjmowanie zamówień, a pierwsze auta trafią do dealerów w kwietniu. Tymczasem redakcja moto.wp.pl już teraz będzie mieć możliwość sprawdzenia tego samochodu na drodze, podczas pierwszej drogowej prezentacji w okolicach St.Tropez. Wrażenia z jazdy już wkrótce.
Standardowe wyposażenie CLA obejmuje radarowy system Collision Prevention Assist, ostrzegający o przeszkodach przy prędkości od 7 km/h i inicjujący precyzyjne hamowanie, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca. Ten radarowy układ ostrzega kierowcę przed zidentyfikowanymi przeszkodami za pomocą sygnałów akustycznych i wizualnych, przygotowując jednocześnie Brake Assist do precyzyjnego hamowania. W przypadku ryzyka kolizji COLLISION PREVENTION ASSIST zapewnia ochronę przed typowymi uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu w ruchu ulicznym. Opcjonalnie nowy model dostępny jest z napędem na obie osie 4MATIC.
Dynamiczne linie korespondują z charakterem CLA. Nowy model oferowany jest z gamą turbodoładowanych silników o mocy do 211 KM i sportowym zawieszeniem. Ten stylowy samochód nie tylko dobrze wygląda, ale też notuje rekordowy, najniższy wśród seryjnie produkowanych aut współczynnik oporu powietrza.
Pięć linii wyposażenia i dodatkowe pakiety pozwalają nadać nowemu coupé własną tożsamość. Dla tych, dla których media społecznościowe są nieodłączną częścią codzienności, zarezerwowano funkcję pełnej integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym.
Wyraziste akcenty, dynamiczne przetłoczenia i niepowtarzalny styl CLA niemal w całości pochodzi od prototypowego Concept Style Coupé. Nadwozie nowego modelu ma 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości.
Maska z dodatkowymi przetłoczeniami, osłona chłodnicy o diamentowym wzorze i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza, dodają CLA charakteru. Profil nadwozia tworzą tu trzy zdecydowane linie. Pierwsza z nich biegnie przez całą karoserię, druga podkreśla mocno zarysowane nadkola, a trzecia wyznacza linię dachu, łącząc przednie i tylne błotniki.
Zintegrowane fotele z przodu i z tyłu podkreślają sportową naturę CLA. Tylna kanapa w układzie 2+1 zapewnia komfort pasażerom na zewnętrznych siedzeniach. Zależnie od wybranej wersji, tapicerka dostępna jest z przeszyciami w kontrastującym kolorze oraz światłowodowym oświetleniem pomiędzy zagłówkiem a oparciem. To element pakietu oświetlenia wnętrza.
Mercedes-Benz CLA jest opcjonalnie dostępny z nową generacją stałego napędu na obie osie 4MATIC z funkcją zmiennej dystrybucji momentu obrotowego. Zastosowano w nim zautomatyzowaną skrzynię dwusprzęgłową 7G-DCT oraz zintegrowane z tylną przekładnią, sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło wielotarczowe. Ten tandem pozwala w pełni rozdzielać moment obrotowy pomiędzy osiami.
Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1,6 i 2 litrów o mocach od 122 KM pod maską CLA 180, przez 156 KM w CLA 200, aż po 211 KM w CLA 250. Dwie jednostki wysokoprężne łączą wysoki moment obrotowy, dostępny już od najniższych obrotów, z niskim zużyciem paliwa. CLA 200 CDI osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. 2,2-litrowy turbodiesel, napędzający model CLA 220 CDI, generuje moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu. Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub wspomnianą wcześniej, 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT.
mw, moto.wp.pl