Mercedes-Benz zapowiada nową Klasę C
Mercedes-Benz zapowiada nową generację Klasy C. Dzięki nowym funkcjom samochód ma odnotować wewnętrzny awans do wyższej klasy.
Projektanci przenieśli do kabiny kluczowe linie karoserii nowej Klasy C. Kształt paneli drzwi znajduje odbicie w kontraście wklęsłych i wypukłych powierzchni z boku nadwozia. Uwagę zwraca też zaprojektowana od nowa konsola środkowa - w wersjach z przekładnią automatyczną tworzy ją pojedynczy element opadający w kierunku centralnego panelu sterowania z gładzikiem i podłokietnikach. Zależnie od wersji konsola może być wykończona drewnem. Zastosowany wyświetlacz systemu multimedialnego ma przekątną 7 cali i obejmuje system COMAND Online, zaś drugi wykonano z klejonego szkła i jest otoczony ozdobną, galwanizowaną ramką w kolorze dymionego srebra.
Sportowy styl nadaje 5 okrągłych otworów wentylacyjnych, których stalowe wykończenie kontrastuje z innymi materiałami, takimi jak drewno czy skóra. Trójramienna kierownica z 12 przyciskami zależnie od wersji różni się kolorystyką i zestawieniem tworzyw. Wspomniany gładzik jest kolejnym krokiem w kierunku intuicyjnej obsługi systemu informacyjno - multimedialnego. Ma on wymiary 65x45 mm i zlokalizowano go tuż obok podłokietnika. Za pomocą gładzika kierowca i pasażer przedniego fotela mogą sterować wszystkimi funkcjami systemu. Co więcej, touchpad pozwala na ręczne wpisywanie liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Dla ułatwienia wpisywane znaki mogą być odczytane przez układ na głos.
Nowa Klasa C będzie wyposażona w wyświetlacz head-up, który bezpośrednio w polu widzenia kierowcy poinformuje o takich parametrach jak aktualna szybkość, obowiązujące ograniczenia prędkości czy wskazówki nawigacji. Technologia wykorzystuje kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli, oparty na diodach LED o wysokiej mocy. Wyświetlany obraz ma rozmiar 21 na 7 cm, zaś za odpowiednią jakość wyświetlacza w zależności od warunków otoczenia odpowiada czujnik oświetlenia zlokalizowany na krawędzi dachu.
Inżynierowie Mercedesa postawili na ograniczenie masy. Nowa Klasa C w porównaniu do poprzednika "schudła" o 100 kg, głównie dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium i formowanych na gorąco elementów stalowych. Inną nowinką jest 4-wahaczowa oś przednia. W miarę ugięcia zawieszenia wzrasta pochylenie kół, co zwiększa przyczepność na zakrętach i zapewnia precyzyjniejszą reakcję na komendy kierowcy. Niewielki kąt pochylenia sworznia zwrotnicy pozwolił zminimalizować promień zataczania a co za tym idzie wibracje spowodowane brakiem równowagi opon czy wahaniami siły hamowania. Alternatywnie pojazd może być wyposażony w elektronicznie sterowane zawieszenie AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia. Układ automatycznie reguluje prześwit w funkcji prędkości.
Duży wybór bagażników samochodowych na Allegro. Sprawdź oferty!Duży wybór bagażników samochodowych na Allegro. Sprawdź oferty!
Za bezpieczeństwo odpowiadają przede wszystkim kabina zbudowana z wysokowytrzymałej stali i paneli o grubości ścianek stopniowanej w celu przeciwdziałania lokalnym naprężeniom. Kabinę otaczają strefy zgniotu wykorzystujące odlewane aluminium i ultrawysokowytrzymałe materiały. Znalazły się też elementy znane do tej pory jedynie z kabrioletów - hydroformowana tuba w strukturze przedniej części nadwozia oraz wsporniki aluminiowe. Innowacją jest adaptacyjna poduszka czołowa pasażera, która może być automatycznie odłączana w przypadku wykrycia fotelika dla dziecka.
Nowa Klasa C będzie posiadała wiele układów wspomagających kierowcę. Korzystają one z rozbudowanego systemu czujników obejmujących m. in. nową kamerę stereoskopową umieszczoną za przednią szybą czy radary krótkiego, średniego i długiego zasięgu. Samochód seryjnie będzie posiadał układ ostrzegający przed sennością i nieuwagą, zaś opcjonalnie - półautomatyczny system śledzenia poprzedzającego pojazdu, funkcję wykrywania stojących pojazdów i pieszych, system pozwalający na podróżowanie z włączonymi na stałe światłami drogowymi bez oślepiania innych kierowców czy asystenta parkowania.
Producent usprawnił działanie klimatyzacji - auto będzie posiadało funkcję automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu oraz pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem zapachów, jonizatorem i wydajniejszym systemem filtracji powietrza, znany do tej pory z Klasy S.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl
Duży wybór bagażników samochodowych na Allegro. Sprawdź oferty!Duży wybór bagażników samochodowych na Allegro. Sprawdź oferty!