Mercedes-Benz Unimog jako... pojazd szynowy
Podczas największych na świecie targów kolejowych - Innotrans w Berlinie - do klienta trafił pierwszy drogowo-szynowy Unimog nowej generacji.
Jego odbiorcą jest firma Sasol z Brunsbuttel, która do realizacji większości zamówień wykorzystuje właśnie transport kolejowy. Unimog U 423 będzie odpowiadał za przetaczanie wagonów cystern i dołączy do egzemplarza U 400, którego Sasol używa od 10 lat. W porównaniu z poprzednikiem nowy model ma oszczędniejszy silnik, bardziej ergonomiczną kabinę oraz lepszą trakcję.
Przedstawiciele Sasol podkreślają, że porównanie lokomotywy manewrowej i Unimoga wychodzi na korzyść tego drugiego, zarówno pod względem ceny zakupu jak i kosztów eksploatacji (przede wszystkim znacznie mniejsze zużycie paliwa). Kolejowo-drogowy Unimog dysponuje jednostką o mocy 231 KM, która spełnia normę emisji spalin Euro VI.
Przekazany klientowi egzemplarz ma rozstaw osi 3000 mm i dysponuje nowym systemem prowadzenia szynowego, współpracującym z magistralą CAN. Wagonowy układ hamulcowy zasilany jest od przystawki odbioru mocy napędzanej przez silnik Unimoga. Pojazd może przetaczać składy o masie do 1000 ton i nie potrzebuje osobnego napędu kolejowego.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/sj, moto.wp.pl