Trwa ładowanie...
d67ahyt
30-10-2014 16:44

Mercedes-Benz Unimog jako... pojazd szynowy

d67ahyt
d67ahyt

Podczas największych na świecie targów kolejowych - Innotrans w Berlinie - do klienta trafił pierwszy drogowo-szynowy Unimog nowej generacji.

Jego odbiorcą jest firma Sasol z Brunsbuttel, która do realizacji większości zamówień wykorzystuje właśnie transport kolejowy. Unimog U 423 będzie odpowiadał za przetaczanie wagonów cystern i dołączy do egzemplarza U 400, którego Sasol używa od 10 lat. W porównaniu z poprzednikiem nowy model ma oszczędniejszy silnik, bardziej ergonomiczną kabinę oraz lepszą trakcję.

Przedstawiciele Sasol podkreślają, że porównanie lokomotywy manewrowej i Unimoga wychodzi na korzyść tego drugiego, zarówno pod względem ceny zakupu jak i kosztów eksploatacji (przede wszystkim znacznie mniejsze zużycie paliwa). Kolejowo-drogowy Unimog dysponuje jednostką o mocy 231 KM, która spełnia normę emisji spalin Euro VI.

Przekazany klientowi egzemplarz ma rozstaw osi 3000 mm i dysponuje nowym systemem prowadzenia szynowego, współpracującym z magistralą CAN. Wagonowy układ hamulcowy zasilany jest od przystawki odbioru mocy napędzanej przez silnik Unimoga. Pojazd może przetaczać składy o masie do 1000 ton i nie potrzebuje osobnego napędu kolejowego.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/sj, moto.wp.pl

d67ahyt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d67ahyt
Więcej tematów