Mercedes-Benz S 600 Guard: bezpieczeństwo przede wszystkim
Mercedes-Benz wzbogaca gamę samochodów opancerzonych o limuzynę S 600 Guard. Auto bazuje na Klasie S.
Do tej pory marka oferowała serię Guard również w modelach Klasy E, M, S oraz G. Spełniają one wymogi klas odporności od VR4 (ochrona przed amunicją dużego kalibru) do VR7 (zabezpieczenie przed atakami terrorystycznymi, ostrzałem z broni oraz odłamkami z granatów i ładunków wybuchowych). Nowy model otrzymał najwyższy stopień ochrony balistycznej, zgodny z klasą odporności VR9.
S 600 Guard korzysta z koncepcji zintegrowanej ochrony i może się poszczycić bardzo dużą wytrzymałością (dzięki wzmocnieniom zintegrowanym z nadwoziem jeszcze na etapie produkcji) oraz wysokim poziomem komfortu. Dodatkowe zabezpieczenie przed odłamkami zapewniają elementy z włókien aramidowych i polietylenu. Kompleksowy poziom ochrony balistycznej w punktach krytycznych uzupełnia inteligentny system zakładkowy. Integralną częścią koncepcji ochronnej są szyby o zróżnicowanej grubości, od wewnątrz pokryte poliwęglanem. Unikalną cechą jest pokryte niemal całkowicie opancerzeniem podwozie pojazdu.
Mimo zastosowania licznych środków ochronnych S 600 Guard jest z zewnątrz niemal nie do odróżnienia od standardowego modelu. Auto posiada obszerne wnętrze i jest dostępne w wersji 4- oraz 5-osobowej. Pojemność bagażnika wynosi 350 l. Na liście wyposażenia znajdziemy takie elementy jak pakiet szoferski z dodatkowym zakresem regulacji przedniego fotela, tylny fotel Executive z podnóżkiem i dodatkową poduszką, pakiet z wielokonturowymi tylnymi siedzeniami zewnętrznymi, podgrzewaniem oraz funkcją masażu, pakiet PRE-SAFE dla tylnego rzędu (podświetlane i wysuwane klamry pasów, napinacze pasów PRE-SAFE, poduszki w pasach, domykanie drzwi i klapy bagażnika), konsolę First Class, pakiet telefonii biznesowej z ekranem dotykowym i osobną strefą głośnomówiącą oraz pakiet AIR-BALANCE z jonizatorem, systemem filtracji i rozpylaczem zapachów.
Pod maską pancernego samochodu znajduje się benzynowa jednostka V12 (530 KM, 830 Nm), która współpracuje z 7-biegową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC. Model wyróżnia się niższym od poprzednika zużyciem paliwa. Z powodu wyższej masy własnej prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Inżynierowie zastosowali zawieszenie pneumatyczne z aktywną kontrolą tłumienia. Wzmocniono i przeprojektowano zawieszenie oraz zmieniono oprogramowanie funkcji ESP czy ASR. Tak jak w standardowej Klasie S auto posiada stały prześwit niezależnie od obciążenia.
Konstruktorzy zdecydowali się wzmocnić też układ hamulcowy. Z przodu zaopatrzono go w większe, 6-tłoczkowe zaciski oraz tarcze o większej średnicy. Standardowe wyposażenie obejmuje ogumienie run-flat z dodatkowym systemem pomiaru ciśnienia. Po uszkodzeniu pozwala ono pokonać dystans do 30 km. Do dyspozycji kierowcy jest pakiet Driver Assistance Plus, zawierający m. in. aktywny tempomat z funkcją Stop&Go Pilot, funkcję rozpoznawania przechodniów czy elektryczny hamulec postojowy, system inteligentnego oświetlenia LED oraz kamerę o polu widzenia 360 st.
Dodatkowymi elementami wyposażenia są rolety tylnych okien, podgrzewane szyby (przednia oraz boczne), system alarmowy, automatyczny układ gaśniczy, system zabezpieczający przed wnikaniem szkodliwych gazów do kabiny, hydrauliczny napęd bocznych okien, przegubowe lampy LED do czytania oraz lodówka dla pasażerów tylnych foteli. Model S 600 Guard jest objęty pełną gwarancją producenta i można go serwisować a autoryzowanych punktach Mercedes-Benz na całym świecie.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/tb/moto.wp.pl