Trwa ładowanie...
11-10-2005 11:01

Mercedes-Benz: Nowa klasa M

Mercedes-Benz: Nowa klasa M
d1ncu47
d1ncu47

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/merc-m-2005-03.jpg',600,416) ) |
| --- | W 1997 roku, Mercedes-Benz rozpoczął produkcję klasy M, opracowanego początkowo wyłącznie na amerykański rynek modelu coraz modniejszej kategorii SUV (sport utility vehicle). Klasa M błyskawicznie zyskała popularność zarówno dzięki swym walorom rzeczywistym, ale i prestiżowi marki, tak przydatnemu w efekciarskiej z natury kategorii SUV. Po siedmiu latach Mercedes pokazuje kolejną generację tego modelu, któremu jednak będzie dużo trudniej zdobyć popularność.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8232/merc-m-2005-05.jpg',600,362) ) |
| --- | BMW Serię X5 wprowadziło w 1999 roku, czyli później, niż mercedesowską klasę M. W 2003 roku zadebiutowała jej mniejsza wersja, X3. Swój model SUV wprowadziło tez Volvo. Rywalizację zaostrzyło pojawienie się bezprecedensowego Porsche: Cayenne. Wszystkie te samochody są o tyle podobne, że produkują je marki luksusowe. Każda z nich ma swych zagorzałych wielbicieli, i nie sposób rozstrzygać, który pojazd jest lepszy. Ważne jednak, że Mercedes-Benz klasy M drugiej generacji nie może już liczyć na element zaskoczenia, czy walor wyjątkowości. Producent zapowiada mająca nastąpić w przyszłym roku premierę zapewnieniami, że klasa M wyznaczy nowy poziom w kategorii SUV.

d1ncu47

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/merc-m-2005-02.jpg',600,394) ) |
| --- | Nowa klasa M jest większa od ustępującego modelu: jest aż o 15 cm dłuższa, 7 cm szersza I o 1 cm niższa. Samochód jest więc większy i ma znacznie bardziej dynamiczną, smuklejszą sylwetkę. Klasa M ma nie tylko większe nadwozie, bo rozstaw osi zwiększył się o 95 mm, do rozmiaru 2915 mm. Większe rozmiary i bardziej smukłe proporcje to nie jedyna broń nowego Mercedesa klasy M. Największym novum jest siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, która montowana będzie standardowo. Siedmiobiegowy automat to niewątpliwa przewaga nad całą konkurencją. Poza tym nowy SUV Mercedesa ma adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8231/merc-m-2005-04.jpg',600,365) ) |
| --- | Możliwości siedmiobiegowego automatu tym lepiej będę wykorzystywane, że 7G-TRONIC współpracować będzie z czterema, bardzo dynamicznymi silnikami. Na potrzeby Europejczyków przeznaczono diesle common-rail trzeciej generacji. Już najsłabsza, nowa jednostka ML 280 CDI, osiąga moc 140 kW/190 KM i max. moment obrotowy 440 Nm. Dotychczas montowany, rzędowy silnik wysokoprężny zastąpi jednostka V6 - 320 CDI, o mocy maksymalnej 165 kW/224 KM. Maksymalny. moment obrotowy 510 Nm osiągany jest już przy 1,6 tys obr/min. Dla nie uznających wciąż diesli Amerykanów przeznaczono jednostki benzynowe: ML 350 o mocy 200 kW/ 272 KM, oraz flagową jednostkę ML 500 o mocy 306 KM.
Po oficjalnej premierze podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit na początku 2005 roku, pierwsze egzemplarze klasy M pojawią się na wiosnę u dealerów amerykańskich, a latem w Europie

d1ncu47
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ncu47
Więcej tematów