Mercedes-Benz i Jaguar w ślad za BMW...
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8171/320cd-bmw-conv-03.jpg',600,444) ) |
| --- | Mercedes-Benz i Jaguar będą promowane filmami dystrybuowanymi poprzez Internet. Tą drogą producenci chcą pozyskać młodszą klientelę, która po raz pierwszy kupuje samochód luksusowy.
Jak przekonują badania JD Power, 64% amerykańskich klientów rozpoczyna szukanie samochodu od wizyty na internetowych stronach motoryzacyjnych. Choć zjawisko to jest znane, to jednak europejscy producenci i dystrybutorzy zdawali się długo tego nie doceniać i wciąż stawiali na tradycyjną reklamę mającą przyciągnąć klienta do drzwi salonu dealerskiego. Szczególnie marki ekskluzywne wykazywały się odpornością na nowe medium i podchodziły do kwestii prezentacji i kupna swych samochodów z nabożeństwem właściwym ceremonii zaślubin królewskich.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8184/x-type-jaguar-01.jpg',600,381) ) |
| --- | Pierwszą spośród marek luksusowych, która aktywnie skorzystała z promocji internetowej, było BMW. Bawarski koncern już trzy lata temu rozpoczął rozpowszechnianie poprzez strony www krótkich filmów promujących swe samochody. O rozmachu tego przedsięwzięcia niech świadczy, że każdy z 5-10 minutowych filmów był ściągany średnio 65 milionów razy. Grały w nich takie gwiazdy, jak Madona, czy Mickey Rourke, a reżyserowali tacy mistrzowie, jak Ridley Scott i Ang Lee. Tak jak w literaturze krótkie nowele wyparły opasłe powieści, tak „krótka forma” filmowa rozprzestrzeniana elektronicznie zyskała coraz większa popularność.
Ostatnio dwie marki z „wysokiej półki” zdecydowały się nakręcić i udostępnić w internecie filmy promujące swe samochody. Pierwszy film poświęcony jest nowemu modelowi Mercedesa CLS – mającemu zaskarbić serca młodszej klienteli dla trójramiennej gwiazdy połączeniem sedana i coupe. W filmie występują Dannii Minogue – australijska gwiazdka pop, Max Beesley – brytyjski piosenkarz i aktor i Annamaria Cseh – węgierska top modelka. Bryan Ferry znany z brytyjskiej grupy Roxy Music napisał do filmu muzykę.
Jaguar nakręcił film z myślą o amerykańskiej klienteli. Obsada i osoba reżysera nie są znane, ale wiadomo, że film zatytułowany X-ing promować będzie serię X type poprzez sugestywną opowieść o nudnym i jałowym wielkomiejskim życiu, które nabiera smaku i koloru dopiero przy zetknięciu z limuzyną Jaguara.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-02.jpg',600,403) ) |
| --- | Jakkolwiek żadna z wspomnianych produkcji filmowych nie przejdzie zapewne do historii kina, ani motoryzacji to potwierdza jednak tę krzepiącą prawdę, że to jednak oczekiwania klientów biorą górę nad przyzwyczajeniami nawet najbardziej szacownych producentów. I choć fakt, że BMW, Mercedes-Benz, czy Jaguar promują się w internecie niewiele raczej wynika dla większości polskich kierowców, to jednak przybliża się może chwilę, kiedy z najbliższym dealerem skontaktować się będzie można bez przeszkód mailem, a główna atrakcją stron www nie będzie zachęta, bo salon dealerski odwiedzić osobiście.