Mercedes-Benz GLS 500 4.7 V8 455 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #276
Test Mercedesa-Benz GLS 500 z silnikiem 4.7 V8 o mocy 455 KM
Witam serdecznie po angielsku mówi… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie po angielsku mówi się go Big or Go Home po polsku albo
grubo albo wcale nie były takie zasady stosować do wyboru samochodów to z listy zakupów trzeba
by było skreślić się w praktycznie wszystkie modele a jeden z niewielu ocalałych Mercedes GLS chyba
jeden z nielicznych jeśli nie jedyny konkurent dużego Range Rover Zapraszamy na test Mercedesa GLS z
potężną V ósemką pod maską ciebie
jakiś
czas temu Mercedes zaczął porządkować
nazwy swoich modeli to prawie wszystko poszło dobrze prawie bogiela rzeczywiście bazuje na klasie a GLC
GLS co nie dziwi na klasie e ale GLS to
Mercedes trochę przesadził bo z klasą s ten samochód ma tyle wspólnego co kaczka
z łabędziem to i to ma pióra to to pływa w tym samym wstawię ale to łabędzie chcielibyśmy
mieć na torcie weselnym GLC
od 10 lat na ml rozciągniętym o 16 cm Jeśli chodzi o rozstaw osi
i osiągającym całkowitą długość powyżej 5 m potem był facelifting druga
generacja ponowne nagle oto GLK że dla siebie mówić GLS to jakby kaczka
poprosiła aby mówić do niej bliski krewny Łabędzia żeby psy na niech cię trzyma stroszyć
piórka Ale z zewnątrz GLS wygląda niemal identycznie jak GLS praca zmiany nastąpiły mamy
to zmienione reflektory grill zderzak a to chyba bardziej po to aby g bardziej pasował
do reszty wspólnego DNA nowych Mercedesów po tych zmianach projektanci jednak odpuścili i w
zasadzie kolejne zmiany jest zewnątrz widzimy je dopiero z to lekko zmieniono optykę
tylnych lamp i ponownie zderzak samochód wygląda jednak zewnątrz zupełnie świeżo być może dlatego zakres zmian
nie jest takie duże oczywiście nie możemy GLS sobie że jest olbrzymi i tym samym robi olbrzymie wrażenie
prawdopodobnie jest to jeden z największych samochodów Jakie dzisiaj możemy kupić rozstaw osi Jest tak duży
że pomiędzy kołami mogę postawić Smarta Fortuny i jeszcze zostałoby 40 cm wolnej przestrzeni rozstaw
osi jest ponad 3 metrowy a całkowita długość nadwozia to 5 m 13 cm nawet
sam Jestem mniejszy Chyba że mówimy o Range roverze z przedłużonym rozstawem osi Nie zmienia to faktu że Mercedes
GLS z zewnątrz przynajmniej zatrata swoją tożsamość udając z zewnątrz kim nie jest
to może w sumie w środku znajdziemy wnętrze pełne luksusu Mercedesa klasy S owszem znajdziemy wnętrze pełne
luksusu Mercedesa GL pod ostatnim dostaniemy to pakiet designu Exclusive za niecałe 30000
zł już w standardzie dostajemy czarną skórzaną tapicerkę która trafia na fotele bokiem drzwi i deskę rozdzielczą połączeń
kolorystycznych jest Polok w katalogu wybieramy spośród 8 rodzajów tapicerek i sześciu dekorów od
lakieru fortepianowego poprzez włókno węglowe i aluminium po kilka rodzajów drewna dopiero to wychodzą
różnice atestowany GLS na szczęście zmiany w technice nie są wcale kosmetyczne silniki stały
się mocniejsze pneumatyczne zawieszenie potrafi bezstopniowo dostosowywać się do zmiennych warunków jazdy biegów
jest już dziewięć Obiegowa znana z resztą z modelu gdzie LF wracając do silników nowy do wyboru 4 jednostki
i jeden zaledwie 1 silnik Diesla 350 258 zaledwie bo samochód
nie jest mały ważą dwie i pół tony więc 258 koni To wcale nie tak dużo to
Zresztą pokazuje że głównym rynkiem zbytu dlatego samochód Stany Zjednoczone Gdzie kupuje się benzyny
i tych benzen do wyboru mamy 3 na oznaczona 400 to jest V6 które daje 333 konie
odnoszone 500 to jest to podwójnie doładowany testowa zresztą przez nas która daje 455
koni i Topole wersja 63 AMG rodzaje 585 koni mechanicznych ma
żadnych tą wersję pozwala do setki w niewiarygodne 5 i 3/10 sekundy i
będzie z maksymalną oczywiście ograniczoną elektronicznie prędkością 250 km na godzinę jak na te gabaryty osiągi
producent
twierdzi że GLS 500 będzie palił w mieście w okolicach 14 litrów w trasie w okolicach 9
średnio 11 to wszystkie wartości możemy włożyć między bajki bo samochód pali w ile wlejemy A my jemy 100 litrów
bo taki jest zbiornik paliwa i to pomaga nam o czym się nie ja dać zbyt często hot dogów na stacji
a średnie spalanie przy bardzo spokojnej jeździe w trasie nie się co najmniej 12 l a w mieście
No cóż to zależy od tego jak ciężko masz mogę oczywiście wymiary samochodu robią wrażenie tak że w środku to jest jeden z niewielu samochodów
Gdzie możemy Wygoda nawet w trzecim rzędzie który jest to standardy zacznijmy jednak od miejsca dla
kierowcy kierownica regulujemy elektrycznie w całkiem sporym zakresie na fotel regulujemy tutaj odpowiednimi
przyciskami na drzwiach jak to w Mercedesie to również możemy regulować oczywiście każdy możliwy zakres
góra dół z przodu i z tyłu pochylenia oparcia wszystko elektryczny do wysokości zagłówka jak
widać możemy regulować przy pomocy właśnie tego przycisku oprócz tego mamy to ustawienia
foteli za chwilę pokażę to na ekranie tłumacz listę ustawień foteli I tu mamy powierzchnię
siedzenia którą możemy to wydłużyć możemy sprawdzić jakie są bloki oparcia akurat teraz nie są
ściśnięte ale możemy na przykład weź i dla kierowcy ustawić że mają być bardzo mocno ściśnięty i
teraz czuję jak samochód zaczyna mi tutaj łamać zebra wracamy kolejny to podparcie kręgosłupa i to bardzo regulujemy
tutaj w postaci takiej że po wejściu Widzimy tutaj od od od zera
do dziesięciu
a następnie regulujemy Góra również bardzo szerokim zakresie i teraz czuję że odcinek
lędźwiowy rzeczywiście tam bardzo wyraźnie się przesuwa oprócz tego mamy masaż i
to już jest koniec obcej już albo aż prawda tyle obcy i tutaj ten samochód osobowy
w każdym razie siedzę tutaj jest zgodnie ze sztuką zobaczymy ile miejsce zostało ze mną z tyłu bez niespodzianek bez problemu tutaj
sporo miejsca Moje kolano nawet nie dotykają fotele przede mną jak widać się Jest jeszcze parę centymetrów ma
them przede mną natomiast za mną zagłówek jest właśnie można go o tak
wysoko dosyć wysunąć Czy już może nie jest idealnie ale jak na tylną kanapę jest naprawdę bliski optymalnemu
ustawienie Natomiast nad głową No cóż fryzurą podsufitki ale głową
jej nie dotykam jest nawet jeśli tak wyprostuje jak był tak chciał całą drogę przyjechać to i tak nie dotykam więc miejsca jest
naprawdę pod dostatkiem jeśli chodzi o w tylnej kanapie No cóż jeszcze tutaj mamy komfort i luksus możemy
tutaj nie znaleźć jak widać się podgrzewaną kanapę oczywiście osobne ustawienia klimatyzacji u
mamy nawiew po prawej po lewej oprócz tego na słupkach b również mamy nawiewy czyściec
Kołecki mniejsze lub większe mamy też okno dachowe Arma 3 mamy jeszcze jeden nawiew to
więc od strony wentylacji naprawdę nie będziemy mieli najmniejszego problemu więc jeśli
kupimy ten samochód na przykład mieszkając gdzieś bardzo bardzo daleko na południu to
spokojnie z tyłu możemy wozić się trzecią
czwartą Żonę chyba
tam się sprzedaje samochody i wszystkie Będą ładnie pachnie w każdym razie to
mamy jeszcze takie całkiem fajny sprzęt multimedialny gdzieś tam spod widziałem odpowiednie
piloty do sterowania tym Oprócz tego widzimy to dodatkowe Widzicie to miejsce
na do włożenia płyty mamy też wyjścia 12 woltów tutaj jedno i
drugie więc każdy sobie naładuje na swój telefon W każdym razie z tyłu powtarza naprawdę na
bardzo wysokim poziomie już nie wspominał jakiś tam schowkach w drzwiach które są oczywiście wystarczająco duża aby mu tam schować odpowiednią
butelkę prawda i pokaż mi też Ile miejsca za fotelikiem jak widać
Fotelik jest ustawiony prawidłowo a między fotelikiem a fotelem ustawionym również po dwumetrowca mamy jeszcze
No co najmniej jest 5 cm wolnej przestrzeni więc jeszcze raz Potwierdzam miejsca z tyłu jest pod
dostatkiem teraz trzeba sprawdzić ile miejsce zostaje nam w trzecim rzędzie ale wcześniej Musimy podejść do bagażnika skoro już przy nim
jesteśmy to powiedz parametrach przede wszystkim jest to jeden z bardzo nielicznych samochodów pod którego klapą jestem
w stanie bez problemu stać nie schylając głowy Więc to już pokazuje jego skalę No to jest to
w tej chwili 680 litrów przestrzeni w wersji w której oczywiście tylne
oparcia w trzecim rzędzie są złożone i mimo że te fotele wciąż to co prawda bo zawsze mamy to tak
imponującą umie pojemność Natomiast jeśli złożymy oparcia foteli w drugim rzędzie to uzyskamy 2300l
a więc możemy to przewozić całkiem sporo roleta No cóż roleta
jest ustawiona tej chwili w pozycji jakby do przewożenia mniejszych Boga bagaży
nie znalazło niestety Ile mieści bagaż wersji ale wygląda na noc może
pod 200 litrów uda nam się nawet w tej siedmioosobowej w wersji przewieźć na chwilę czy jest to jak
to całkiem sporo miejsca Możemy też to ten takie właśnie bagaż niczek Tak otworzyć i na
stałe zablokować aby tutaj mieć do niego dostęp i teraz co robią I możemy wyjąć
to nie jest to momencie krytyczny istotny i
przyjrzeć się temu co tu się dzieje a tu się dzieje Tak mamy to haczyk do prawej stronie jakieś takie
schowek prawej stronie po lewej stronie boi się 12 woltów i światełko No i mycie kasy to jest naszego punktu widzenia Oczywiście
są te dwa przyciski A więc naciskamy i powoli powoli rozkładana jeden fotel
No to jedziemy rozkładany
też drugi fotel i
mamy auto siedmioosobowe No i widać że tej przestrzeni tutaj stół jakoś za dużo nie zostało ale połączymy to w sumie może
być ale teraz Przyjrzyjcie
się temu co tam jest to nie są w środki to nie są jakieś foteliki to są pełnowymiarowe
wielkie fotel w których można będzie komfortowo podróżować nawet na długim dystansie Spróbujmy
się tam dostać Jest to odpowiednia dźwignie przemocy której możemy złożyć oparcie ale też przy okazji możemy pokazać że można tej
samej dźwigni ustawić oparcia foteli pod różnymi kątami o tym nie wspomniałem siedząc tutaj więc
podnosząc ją na fotele oparcie się składają do takiej pozycji ale czyli przewieźć coś naprawdę dużego to
musimy wrócić do pozycji wyjściowej i najpierw wyciągnąć tutaj siedziska o w ten sposób i teraz wypadku
Teresa ruch daje płaską podłogę bagażnika taki myk dla kogoś kto chce tym samochodem pojechać do sklepu
meblowego My natomiast Chcemy tylko zająć miejsca więc jeszcze raz robimy tak Odkrywamy że są tutaj dwa przyciski w nocy których
też możemy sterować się na fotelami w trzecim rzędzie Proszę bardzo składamy
rozkładamy
i
teraz widzimy to taki charakterystyczny uchwyt jak ktoś jeździ tramwajem to oczywiście poznaję Ten uchwyt mocy którego możemy zatrzymać pojazd
ale odróżnieniu od tramwajów w tym samochodzie nie jestem zagrożony karą No i cóż miejsce jest całkiem sporo
pozostaje wygodnie zająć miejsce
mój trzeba powiedzieć że wygodnie
zająć miejsce w GLS oznacza wygodnie zająć miejsce pełnowymiarowy
fotel jest w rzędzie i znów zagłówek jest praktycznie na odpowiedniej wysokości nad głową wciąż
ma miejsce siedzę prawie tak jak na siebie tak samo jak na inny w innych samochodach pytanie czy tego miejsca
nagle mi nie zabraknie po tym jak rozłożę oparcia to jest dobre
pytanie
No i dobra tej pozycji jeszcze nie odczuwam żadnych żadnych problemów przestrzenią Maćku
ja ci po prostu o to żebyś tamtą drzwi przesuwne odrobinę do góry ustawię teraz oparcie
Och no i w tej wersji już dwumetrowy zaczyna troszkę brakować miejsca na
kolana w rzędzie powiem że wynik jest rewelacyjny i naprawdę nie spodziewałem się że aż tyle przestrzeni to znajdę Bo
tak naprawdę zabrakło panu centymetrów a mógłbym powiedzieć czy siedzę z przodu czy w drugi Czy w trzecim rzędzie czuję się dokładnie
tak samo komfortową jeśli chodzi o nawiewy również mamy to nawiewy
nad głową mam to miejsce na kubeczek mam to źródło w dobrej muzy mam
to na wierzch wszystko to on to trzeba bo podróży bardzo bo bardzo komfortowych warunkach znaleźliśmy
jednak przy tych hotelach z tyłu pewną wadę Otóż Jeśli chcemy złożyć ten po lewej stronie to zrobimy
to oczywiście bez problemu ale
ten po prawej ma wyciągnięty zagłówek kiedy testowaliśmy ostatnio Renault Espace Jeśli dobrze pamiętam to po naciśnięciu zagłówki
automatycznie opadały a następnie fotele się składały Co zrobimy wtedy o
to co zrobił Mercedes zacznie łamać fotel z przodu włosy zagłówka fotel fotela z i to nie jest dobra wiadomość więc
co z tego że przycisk skoro Najpierw musimy i tak zadziałać tutaj przy zagłówkach a dopiero wtedy możemy złożyć fotel
po
drodze
Czego możemy się spodziewać po samochodzie który waży 2 i pół tony i jest zawieszony gdzieś 2 km nad ziemią No optymistycznie
to żeby jechał na wprost i jeszcze potrafił czasem Skręć stycznia żeby przynajmniej jechał na wprost bez ryzyka dachowanie w
praktyce jest tak że ryzyka dachowanie nie ma absolutnie z kilku powodów Pierwszy jest taki że w ogóle musi nam się nie
chce jechać dlatego że jak już zajmujemy miejsce w środku zamknięte są drzwi to Znajdujemy się tak totalnie inny modelowaniem
od świata zewnętrznego własnym świecie świecie luksusu miękkości góry twardości drewna piękny drink
piękne kształtów i ciszy podanej ciszy że
nikt nie będzie mi się chciało nawet odpalać silnik ale okej Załóżmy że musimy ruszyć No trudno odpalamy
silnik tego
silnika prawie nie słychać Słychać go tylko na tyle abyśmy pamiętali że mamy pod maską V ósemka ósemka która będzie gotowa w każdej
chwili Zbyszko coś do przodu i dodać gazu
i wyprzedzić kogoś trzeba kiedy trzeba ale jeśli tego nie chcemy ona tylko przypomina gdzieś tam w tle o sobie że
jest wyciszone taki sposób aby nie przeszkadzać prowadzić spokojną
rozmowę pneumatyczne zawieszenie wygładza drogę wszystko
działa z odpowiednim wspomaganiem aby się nie to jest najlepszy co ten samochód Potrafiła być właśnie jechać spokojnie komfortowo
i luksusowo do przodu Natomiast jeśli będziemy chcieli od jego coś więcej bo bym się No dobra mamy housenka w końcu mam 455
koni 700 niutonometrów Musimy coś z tym zrobić no
to dobrze możemy coś z tym zrobić tylko jedną uwagę wcześniej musimy przestawić tryb sportowy Bo
jeśli nie przez sportowy to wtedy tam
masa plus To
zawieszenie to wysokie zawieszenie sprawi że ten
samochód będzie się niemiłosiernie bujał zacznie go łapać oczywiście Sp z każdej strony ratując stabilizujących tak dalej to jak do tego wszystkiego na
się uniknąć po prostu przestawić samochód wcześniej przed tymi ostrymi manewrami w tryb sportowy i wtedy się że samochód radzi sobie całkiem
nieźle nie
tylko na wprost gdzie fantastycznie mnie to coś tam słychać pewnie nie ale też potrafi całkiem nieźle skręcać trzyma
się że te wszystkie mechanizmy elektronika Pracuję nad tym żebyśmy nie wylogowuj wylądowali w borowinie zachowali nie
tylko No dobra to takie dziury jak w Mogilanach to
nawet to pneumatyczne zawieszenie w stanie wyprostować O to już jest lepsza droga w każdym razie jest w stanie pojechać też szybciej jest w stanie zadziwić w tym jak stabilnie trzyma się na
zakrętach i jak na swoją masę i jest zaimponować w tym że ma taką drugą sportową Nature w której mnie nie najgorzej
się spisuje ale najlepiej z tej sportowy natury spisuje się w kwaśny ten potężny silnik który czas się mnie o wszystko i kierowce tym
jak bardzo wyrywa do przodu i chyba całą resztę z fizyki tego nadwozia Który czasem nawet w klubie sportowym utwardzonym czasem się
przechyla i czasem czuję że ten samochód jedzie tak na granicy na krawędzi swoich takich możliwości gdzie fizyka
i nie zrobi nam jakiś przykrej niespodzianki i Wcale mnie to nie dziwi dlatego że to
jest samochód który jest za duży za ciężki za wysoko zawieszona aby być jakąś baletnicą jeśli chodzi o sportową
rajdowy jazdę lat
jest już musimy pojechać szybciej to jak mówię ten sportowy to przeciążenie ten dźwięk
to przyspieszenie to wszystko sprawiasz że będziemy
wiedzieli że dobrze zrobiliśmy mieliśmy tak ponad 100000 zł do V ósemki pod maską bo to brzmi i robi swoją robotę ale na wprost na
prostej gdzieś tam zakręt Wydaje mi się że ten samochód nie będzie jednak
do końca idealnie się spisywał i dlatego że ktoś tu w Mercedesie zawalił dlatego że po pierwsze ten samochód swoje
waży a po drugie nie został po to stworzony aby jeździć bokiem na zakrętach to jest wielki luksusowe krążownik który ma
luksusowo i spokojnie i bez stresował przemieszczać nas z punktu A do B co robić
w doskonale i dlatego też uważam że wersję 63 AMG choć jest jeszcze bardziej dzik i jeszcze szybciej jeszcze pewnie lepiej
brzmi nie będzie najlepszym wyborem bo przecież i tak gdzieś tam na końcu czuć te dwie i pół tony więc
po co walczyć z fizyką jeśli
można spokojnie i luksusowo
jechać do przodu w zupełności wystarcza tart V ósemka teraz miejsce z uwagi na to że tam rozszalały się kosiarki więc przyjeżdżamy na inny parking cennik
GLS się od 365000 W tej kwocie Wyjeżdżamy z salonu ja podstawową wersję
silnikowe czyli 3 litrowym dieslem Natomiast jeśli to płacimy 10000 zł około Szwecją
benzynowym podstawowe silnikiem o oznaczeniu 400 wypłacając około 110000 zł nie
możemy już mieć 500 czyli już 480 kg Renault Espace wersja podstawowa do
kupując kilka ciekawych dodatków możemy wyglądałaś tą cenę całkiem wysoko tak jak w przypadku tego egzemplarza które kosztuje prawie
650000 zł a to jest dokładnie cena którą możemy wyjechać z salonu podstawową wersję Mercedesa
GLS 63 AMG GLS to Żabka krzyżówka luksusowego wnętrza właściwości
teren imponujących rozmiarów z zewnątrz i przestrzeni w środku Nawet dla siedmiu osób samochód można
powiedzieć wygląda gotycka Chodź na podsufitce nie znajdziemy sklepienie krzyżowo-żebrowe deska rozdzielcza nie jest wykonany
ze złota a systemy dbające o bezpieczeństwo nie pochodzą ze średniowiecza w Normandii kiedy Największym
problemem tego samochodu bo ostatnio liftingu jest to że nie jest sobą próbuję udawać zbyt bliskiego krewnego
klasy jak to musi czasem też umyć zje to pytanie tylko kto wykładając
600 000 zł będzie chciał testować ten samochód w jakiś super hardcorowych warunkach bo chyba żeby ułożyć 10 milionów rubli
to co innego ale jesteśmy w Polsce zł za chwilę zaprezentujemy wam w jednym z najbardziej hardkorowy chestów jaki
prawdopodobnie czeka ten samochód po tej stronie Bugu Tym bardziej że warunki są wojsko bądź możemy tutaj jednym
zmienić przęślik Możemy też odpowiednim pokrętłem przestawić napęd w tryb albo jazdy po śliskiej nawierzchni albo też jazdy
po Właśnie takich Górkach więc te za chwilę włączymy wszystkiemu Niepokalanym najstraszniejszy
w górę w okolicy uwaga Trzymajcie za mnie kciuki co
za emocje sami widzieliście straszna Góra pokona najmniejszego problemu Nigdy
więcej nie powtarzaj tego w domu