Mercedes-Benz GLC 350e 2.0 Hybrid 327 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #368
Test Mercedesa-Benz GLC 350e z silnikiem 2.0 Hybrid o mocy 327 KM
Witajcie Widząc mnie przed Mercede… Rozwiń
Transkrypcja:
Witajcie
Widząc
mnie przed Mercedesem GLC pewnie na wam się kilka pytań Po
pierwsze znowu słów
po drugie dlaczego
jeśli testuję cię GLC to nie jest to GLC kupę No
i to najważniejsze czyli gdzie jest Zachar
odpowiadam oczywiście
to najnowszy SUV Mercedesa chyba jeden z najmłodszych aktualnie w gamie który
bardzo dobrze radzi sobie na rynku z takimi konkurentami jak Audi Q5 BMW X3 czy Lexus NX A
dlaczego nie Testujemy wersji kupę ponieważ mamy dzisiaj przed sobą wersję GLC 350e czyli
hybrydy plugin oczywiście pozdrowienia dla Zachara gdziekolwiek teraz jest GLC 350e czyli
hybryda ma na tą chwilę niewiele konkurentów w zasadzie chyba tylko jednego a jestem Volvo XC60 T8 który również plugin
i może jeszcze troszeczkę mi luksusowy Mitsubishi
Outlander pv jak
będzie zachowywał się mały Mercedes z prądem zaprasza na desce po
co
za ten samochód nie mamy absolutnie żadnych wątpliwości że jest to Mercedes olbrzymia
gwiazda na masce reflektory które można powiedzieć znamy już z Mercedesa
klasy A czy cela długo by wymieniać tych pierwiastków Mercedesa jest tutaj naprawdę sporo oprócz tego ten samochód nosi znamiona
prawdziwego suva czyli Oczywiście ma napęd firma Tic czyli napęd na cztery koła Mercedes A mamy oczywiście wszystkie
krawędzie zabezpieczone w plastikowymi osłonami w kolorze czarnym wzorem jest spory
bagażnik mamy oczywiście duże drzwi żeby łatwo było wsiadać łatwo było pakować dzieci do fotelików oraz oczywiście mamy
tutaj bardzo
spory rozstaw osi bo ponad 2 i 80 m o
tym że mamy do czynienia z hybrydą na tą chwilę można powiedzieć wskazuje nam tylko i wyłącznie plakietka
plugin Hybrid Mogą
to być jeszcze oczywiście niebieskie zaciski hamulcowe ale w tym egzemplarzu tego nie ma oraz klapka zasłaniająca wejście ładowania
prądem z gniazdka z
tyłu Zwróć uwagę na tylny zderzak końcówki wydechów które wyglądają bardzo rasowo natomiast
do sportowego wyglądu tutaj troszeczkę daleko od sportowego wyglądania jest przecież wersja Kielce kupę a
na moim zdaniem różnią się te samochody tylnymi światłami te przypominają troszeczkę stosowane w kombi klasy
C czy klasy E i moim zdaniem jest to najsłabszy punkt stylistyczne tego samochodu at
w Mercedesie GLC Coupe mogą naprawdę się podobać bagażnik Mercedesa GLC w wersji hybrydowej jest mniejszy od
155 l względem w bagażniku w samochodach z konwencjonalnym napędem takie jak diesel czy benzyna tutaj
mamy 395 l winne temu Oczywiście są baterie Szkoda że nie udało i się umieścić
na przykład pod kanapą właścicielem
Mercedesa GLC 350e muszą borykać się jeszcze z innymi wadami względem samochodów
z silnikami konwencjonalnymi Po pierwsze to dosyć spora masa ponieważ samochód jaką gotowy do jazdy najmniej
waży ponad dwie tony to po pierwsze a po drugie w
przypadku hybrydy maleje i to znacznie wag ponieważ
w standardowo Kielce ma on 66 litrów a w przypadku hybrydy to tylko 50 litrów test
dwumetrowca
Dzisiaj prawdopodobnie nie będzie no z oczywistych względów noch Znajdziemy tutaj
w okolicy jakiegoś Przepraszam pana wygląda panna kogoś kto ma 2 m
czy mógłbym Pana prosić żeby przywieźć a do tego samochodu czy tak wielki człowiek
Jak pan się tutaj zmieści w takim samochodzie że będzie mu wygodnie Mogę pana na chwileczkę dosłownie proszę bardzo proszę
zapraszam rysuje po prostu wszystko tak jest spokojnie tylko sobie poustawiać tutaj w Mercedesie
będzie to troszeczkę trudniejsze z tego powodu że elektryka wszystko w prądzie tak jest prąd przywieziony
zasadzie stron przywieziony prosto
mamy tutaj oczywiście regulację fotela kierownicę już pan znalazł i teraz czekamy na jakiekolwiek informacje
Widzę że nad głową powinno szklanego dachu jeszcze ze dwa w palce się zmieszczą jeśli chodzi o samą
kwestie trzymania kierownicy jest już chyba ustawiona dokładnie tak jak trzeba zagłówek również ustawiony Dokładnie tak żeby
było bezpiecznie ale też wygodnie jest
ustawiane elektrycznie jak cały zakres
regulacji fotela mamy tutaj również regulację lędźwiową którą możemy regulować sobie podparcie pod
naszymi plecami zobaczymy w takim razie czy dwumetrowiec jest w stanie podróżować za 2 metr owcem Zapraszam
do tyłu tak jest jak widać specjalnie wyprofilowane miejsca na kolana pozwala zająć dosyć pozycję co
prawda na buty już za dużo miejsca nie zostało A jak wyrobię jest okej No to jest okej czyli
jednak jest okej nad głową szału
Co prawda nie ma głowa się mieści także jest chyba całkiem wygodnie Jeśli testowany niedawno
przez nas Mercedes GLE rozczarowała swoją archaicznie wyglądającą deskę rozdzielczą to GLC
będziecie zadowoleni to co prawda żadna nowość ponieważ tą deskę rozdzielczą znamy już między innymi
Mercedesa C klasy natomiast jakość materiałów i kwestia rozplanowania tej więcej nie jest na pewno na wielki
wielki plus oczywiście co warto zauważyć ilość
przycisków względem właśnie Mercedesa GL została bardzo mocno zredukowana w Mercedesie GLC jaki
spektakularnych nowości oczywiście deska rozdzielcza jest bardzo czytelna ale dokładnie taka sama jak w innych
modelach Mercedesa jedynym awansem Jedyną rzeczą która jest troszeczkę inna to oczywiście konsekwencje zastosowania
tutaj układu hybrydowego czyli wskaźniki hybrydowe hybryda ma swoje wady i zalety teoretycznie opowiedziałem
o kilku z nich Natomiast po coś na Hybryda jest A
o tym dlaczego Jakie są plusy z użytkowania opowiem za moment w trakcie jazdy Mercedesa
GLC możemy wybrać w jednej z dziewięciu konfiguracji silnikowej w naszym egzemplarz jest to zespół
hybrydowy o mocy całkowitej 320 koni i momencie obrotowym 560 nm jeśli
chodzi o sam się nikt o rzędowa czwórka o pojemności 2 l benzynowa która sama sobie generuje
211 koni nie
jest to co prawda fałsz Ustka którą mieliśmy okazję testować jeszcze kilka dni temu w Mercedesie GL
5 natomiast tragedii również nie ma słyszycie
mnie
słyszycie bo ja też nie słyszę i
to jeden z pierwszych naprawdę wielkiej walorów hybrydy czyli poruszanie się Trakt bezszelestnie Kiedy ruszamy
samochodem zawsze ruszamy tylko na baterii chyba że oczywiście ruszamy z pełną mocą samochodu ale sama
jazda tym samochodem Jeśli chodzi o układ chyba jest absolutnie bezszelestna i wręcz można powiedzieć że trzeba bardzo
bardzo uważać żeby ktoś
nas po prostu zauważą to co bardzo lubię hybrydzie Niezależnie od tego jaki to tak naprawdę to
dostęp do momentu obrotowego który na dobrą sprawę mamy pod nogą już od najniższych
obrotów Zatrzymaliśmy się i teraz pełny gaz
59 do setki w tym samochodzie jest
chyba prawdopodobne to czy to ewidentnie jest 5 i 9 to Oczywiście sprawdzimy w osobnym firmie
jak ile hybryda spala w
realnej jeździe odsyłam
was do linków do filmów które znajdziecie w opisie pod tym wideo Natomiast jeśli chodzi o moment obrotowy który dostępny
w tym samochodzie w przypadku silnika hybrydowego to jest to coś naprawdę niesamowitego ten moment 560 niutonometrów
przypomnijmy Jest odczuwalny w momencie k przyspieszania w momencie wyprzedzania w momencie
ruszania z miejsca i tutaj kiedy naprawdę Potrzebujemy tej mocy nie jest tak jak w innych samochodach konwencjonalny że musimy
czekać aż samochód wejdzie odpowiednie obroty tylko naciskając gaz najpierw reaguje silnik elektryczny
który natychmiast dysponuje momentem obrotowym I za momencik dogania go silnik benzynowy których płynie
tworzy zespół napędowy i dysponuje już wtedy pełną mocą aż 320 koni bardzo
ciekawą rzeczą jest również to że na tylko
i wyłącznie silniku Mercedes w trybie żeglowania jest w stanie poruszać się do prędkości aż
160 km na godzinę GLC 350e którym jedziemy jest taką można powiedzieć bardzo cywilną w ze względu na to
że nie mamy tutaj pakietu mg poza felgami z tym logo tutaj nie ma silniejszego zawieszenia sygnowanym przez właśnie tego
fabrycznego tunera Mercedesa
można powiedzieć że wielce jest samochodem ewidentnie komfortowym oczywiście w trakcie jazdy
po zakrętach bardzo przytomnie reaguje na wszystko to co przekazujemy na koła mi
tą natomiast można powiedzieć że Komfort w tym samochodzie jest głównym priorytetem w
każdym Mercedesie jest troszeczkę tak że kiedy Siadamy do Mercedesa jakiego koloru nawet po 20
paru latach odnalezieni się w tym wnętrzu jest kwestią naprawdę świni i wszystkie instrumenty w zasadzie od już
kilkudziesięciu lat może nie wszystko ale wiele instrumentów działa w bardzo podobny sposób a obecnie
generacje które mamy dostępne w salonach wszystkie rzeczy mają Dokładnie tak rozplanowany choć
inaczej niż w innych Markach oczywiście tak jak wycieraczki które mamy w tym samym miejscu gdzie kierunkowskaz
przy skrzynia biegów Która właśnie jest w miejscu kierunkowskazów czy się nie sama skrzynia biegów ale manetka którą zmieniamy
tryby jazdy natomiast oczywiście mam nadzieję Wiecie o co chodzi bardzo
łatwo jest osiągnąć też bardzo komfortową pozycję
za kierownicą niezależnie od wzrostu w jeździł tym samochodem Zachar jeździłem tym samochodem i A i jeszcze kilku kolegów którzy są
różnego wzrostu i żaden z nas nie narzekał na zajęcie pozycji za kierownicą oczywiście tutaj
nie ma sportowych foteli i nie ma tutaj żadnych dodatków które pozwalałyby w tym samochodzie poczuć ten Performance
z którego Mercedes często jest znany ale Mercedes znany jest również i właśnie tutaj w GLC ten Komfort jest
bardzo wyraźnie odczuwalny Jak
można krótko podsumować jazdy Mercedesem GLC przyjemnie
komfortowy dynamiczny
wtedy trzeba bardzo
bardzo efektywny układ napędowy który natychmiast reaguje na to co zadaje mu kierowca oraz
spalanie które jeśli tylko mamy troszkę i chcemy pojechać na tak zwane punkty to jesteśmy w stanie Naprawdę osiągnąć bardzo ciekawe
wyniki czy GLC jest samochodem który zadowoli każdego każdego ale każdy kto myśli o komfortowym słowie w
którym może bagażnik nie jest największym priorytetem a w zasadzie jego rozmiar a
chcemy jeździć komfortowo chcę bardzo dobre osiągi i jednocześnie być troszeczkę Eko to GLC 350e można powiedzieć że jest naprawdę idealnym wyborem najtańszy
Mercedes GLC kosztuje 179000 zł ma
oznaczenie 220d i w tym przypadku napędza go diesel 2.2 o mocy 170 koni mechanicznych wersja
GLC 350e to wydatek minimum 220500 zł moim zdaniem
w takich samochodach jak Mercedes GLC 350e nie do końca chodzi o ekologię oczywiście można pochwalić
się w towarzystwie że przecież jeszcze hybrydą jestem ekologiczny a jeszcze większe wrażenie zrobi to kiedy po
przejściu na parking okaże się że ta hybryda to nie Toyota A właśnie Mercedes jeśli
chodzi o ten samochód w jaki sposób możemy go podsumować Po pierwsze ta hybryda rozpieszcza
dostępnością momentu obrotowego jest bardzo cicha i oczywiście pod kątem spalania jesteśmy w stanie uzyskać ciekawe
wyniki Oczywiście pod warunkiem że będziemy umiejętnie korzystali z układu hybrydowego niestety
ma też wady ma mały bagażnik jest bardzo ciężki i
niestety dość sporo kosztuje Natomiast
jeśli chodzi o ciszę i ciche poruszanie się tego tego samochodu to jest to chyba jedna z najciekawszych Zalew którą można
wykorzystać do bardzo późnych powrotów Incognito do domu czy wczesno rannego wymyk Ania się po angielsku Dziękuję
za uwagę i do zobaczenia następnym razem