Mercedes-Benz GLA 45 AMG: najmocniejszy kompaktowy SUV
Mercedes-AMG przedstawia najmocniejszego kompaktowego SUV-a na rynku - GLA 45 AMG. Pojazd dysponuje mocą 360 KM i momentem obrotowym 450 Nm.
2-litrowa, 4-cylindrowa i turbodoładowana jednostka pozwala na przyspieszenie do "setki" w 4,8 s oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej 250 km/h (ograniczonej elektronicznie), zużywając przy tym średnio 7,5 l/100 km. Auto wyposażono w napęd na obie osie AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa błyskawicznie zespala tarcze i kieruje siłę napędową do kół tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków. Z układem AMG 4MATIC współpracuje układ ESP z trzema trybami pracy - ESP ON, SPORT Handling Mode oraz ESP OFF. Jego uzupełnieniem jest funkcja ESP Curve Dynamic Assist, która przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ograniczając w ten sposób podsterowność.
W trakcie rozwoju motoru projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 r. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. Po rozruchu na zimno system może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Zastosowana turbosprężarka twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).
Z silnikiem współpracuje dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach. Posiada ona trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Sportowy układ wydechowy wyposażono z kolei w automatycznie sterowaną klapę, której położenie jest dostosowane do warunków jazdy oraz obrotów silnika. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, zapewnia jeszcze bardziej gardłowy pomruk. Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona a tylne - układ wielowahaczowy. Standardowo pojazd porusza się na grafitowych obręczach z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem, na życzenie dostępne są natomiast 10-ramienne felgi AMG.
Model posiada typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, logo na osłonie chłodnicy oraz masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami wydechu. Opcjonalnie auto można doposażyć m. in. w pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych czy zestaw "Night". We wnętrzu znajdziemy wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry Artico i tkaniny Dinamica z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium.
Z okazji debiutu GLA 45 AMG do sprzedaży trafi specjalna wersja "Edition 1", wyposażona m. in. w większy przedni spojler w kolorze lśniącej czerni, dodatkowe prowadnice powietrza, tylne skrzydło, czerwone pasy ozdobne oraz akcenty ozdobne na osłonie chłodnicy, lusterkach i tylnym spojlerze. Oficjalna prezentacja odbędzie się 13 stycznia br. podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Zamówienia na nowy model ruszają w połowie marca, zaś rynkowa premiera będzie miała miejsce w czerwcu.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl