Megane szybkie jak błyskawica
Najmocniejszą odmianą obecnej generacji Renault Megane jest obecnie trzydrzwiowe Coupe R.S. Samochód ten dysponuje silnikiem o pojemności 2.0l i mocą 250 KM. Dla tych, którym wydaje się ona jeszcze zbyt niska, mamy dobrą wiadomość – niedługo pojawi się limitowana seria Megane R.S. Trophy. Jej kierowca będzie mógł liczyć na jeszcze większe wrażenia.
Megane R.S. Trophy będzie można rozpoznać na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz samochód będzie się wyróżniał czarnym dachem, brakiem bocznej plastikowej listwy, którą zastąpiły głębsze przetłoczenia, nowym tylnym spojlerem, a we wnętrzu fotelami marki Recaro. Nie będzie można przeoczyć także czarnych, 19-calowych felg. Znajdą się na nich inspirowane doświadczeniami F1 opony Bridgestone Potenza RE050A o asymetrycznym, kierunkowym bieżniku.
Pod maską Megane R.S. Trophy znajdzie się wzmocniony silnik 2.0 l. Dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania i zmianom w układzie poboru powietrza jednostka osiągnęła moc 265 KM. To o 15 KM więcej, niż sprzedawany obecnie R.S. Moment obrotowy silnika R.S. Troophy wynosi 360 Nm i dostępny jest w przedziale obrotów od 3000 do 5000 obr./min. Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 6 s., czyli o 0,1 s. szybciej niż Megane R.S. Kierowcy wersji Trophy przejechanie kilometra zajmuje 25,4 s., a maksymalna prędkość, jaką może on osiągnąć wynosi 254 km/h. Co ciekawe, podniesienie osiągów silnika nie wpłynęło na wzrost spalania. Zdaniem producenta apetyt Megane R.S. Trophy w cyklu mieszanym zaspokoić powinno 8,2 l benzyny na 100 km.
Renault Megane R.S. Trophy będzie można zamawiać od 20 czerwca. Cena samochodu ma się rozpoczynać od 35,5 tys. euro. Niestety, samochód nie będzie sprzedawany w Polsce. Będzie można go zamówić we Francji, w Niemczech, Szwajcarii, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Słowenii i Wielkiej Brytanii.
tb/