Trwa ładowanie...
13-06-2011 10:21

Megane szybkie jak błyskawica

Megane szybkie jak błyskawicaŹródło: zdjęcie producenta
d1wuq1e
d1wuq1e

Choć marka Renault kojarzy się obecnie głównie z samochodami kompaktowymi, nie należy zapominać, że ma ona również ogromne doświadczenie w sporcie motorowym. Francuski producent sięgnął do tej wiedzy, by stworzyć piekielnie szybkie Megane.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Najmocniejszą odmianą obecnej generacji Renault Megane jest obecnie trzydrzwiowe Coupe R.S. Samochód ten dysponuje silnikiem o pojemności 2.0l i mocą 250 KM. Dla tych, którym wydaje się ona jeszcze zbyt niska, mamy dobrą wiadomość – niedługo pojawi się limitowana seria Megane R.S. Trophy. Jej kierowca będzie mógł liczyć na jeszcze większe wrażenia.

Megane R.S. Trophy będzie można rozpoznać na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz samochód będzie się wyróżniał czarnym dachem, brakiem bocznej plastikowej listwy, którą zastąpiły głębsze przetłoczenia, nowym tylnym spojlerem, a we wnętrzu fotelami marki Recaro. Nie będzie można przeoczyć także czarnych, 19-calowych felg. Znajdą się na nich inspirowane doświadczeniami F1 opony Bridgestone Potenza RE050A o asymetrycznym, kierunkowym bieżniku.

d1wuq1e

Pod maską Megane R.S. Trophy znajdzie się wzmocniony silnik 2.0 l. Dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania i zmianom w układzie poboru powietrza jednostka osiągnęła moc 265 KM. To o 15 KM więcej, niż sprzedawany obecnie R.S. Moment obrotowy silnika R.S. Troophy wynosi 360 Nm i dostępny jest w przedziale obrotów od 3000 do 5000 obr./min. Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 6 s., czyli o 0,1 s. szybciej niż Megane R.S. Kierowcy wersji Trophy przejechanie kilometra zajmuje 25,4 s., a maksymalna prędkość, jaką może on osiągnąć wynosi 254 km/h. Co ciekawe, podniesienie osiągów silnika nie wpłynęło na wzrost spalania. Zdaniem producenta apetyt Megane R.S. Trophy w cyklu mieszanym zaspokoić powinno 8,2 l benzyny na 100 km.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Renault Megane R.S. Trophy będzie można zamawiać od 20 czerwca. Cena samochodu ma się rozpoczynać od 35,5 tys. euro. Niestety, samochód nie będzie sprzedawany w Polsce. Będzie można go zamówić we Francji, w Niemczech, Szwajcarii, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Słowenii i Wielkiej Brytanii.

tb/

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj