Europejski debiut "dwójki"
Producent zapowiada, że Mazda2 będzie łączyć pełne spektrum możliwości oferowanych przez technologię SKYACTIV ze stylizacją KODO: Dusza Ruchu, zbliżoną do prototypu Hazumi zaprezentowanego w marcu w Genewie. Obejmuje ona intuicyjną koncepcję wnętrz, znaną z modelu Mazda3, włącznie z Active Driving Display (pierwszym w klasie wyświetlaczem przeziernym) oraz interfejsem dostosowanym do małego samochodu. Dzięki rozwiązaniu MZD Connect pojazd jest również jednym z pierwszych przedstawicieli segmentu B, który przenosi użytkowników w świat online.
Pod maską może pracować jeden z czterech silników. Oferta obejmuje jednostkę wysokoprężną SKYACTIV-D 1,5 (105 KM, 220 Nm, zużycie paliwa 3,4 l/100 km) oraz benzynową SKYACTIV-G 1,5 w trzech wariantach mocy - od 75 do 115 KM. Przeciętny apetyt na paliwo wynosi 4,5-4,9 l a emisja CO2 - 105-115 g.km. Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą skrzyni manualnej 5- lub 6-biegowej SKYACTIV-MT. Do wyboru będzie też 6-przełożeniowa przekładnia automatyczna SKYACTIV-Drive.
Nowy model otrzyma również podwozie SKYACTIV, pozwalające jeździć jednocześnie dynamicznie i komfortowo. Lista wyposażenia obejmuje takie elementy bezpieczeństwa, jak obserwacja martwego punktu oraz monitoring obiektów z tyłu i po bokach. Za wysoką wytrzymałość karoserii odpowiada szerokie użycie lekkiej i wysokowytrzymałej stali.