Trwa ładowanie...
17-04-2014 14:53

Mazda notuje kolejne wzrosty sprzedaży w Europie

Mazda notuje kolejne wzrosty sprzedaży w EuropieŹródło: zdjęcie producenta
d1o9ks3
d1o9ks3

W pierwszym kwartale tego roku Mazda utrzymała pozycję jednego z najszybciej rosnących producentów samochodów w Europie. Między styczniem i marcem zarejestrowano 50 221 tys. nowych pojazdów japońskiej marki, co stanowiło wzrost o ponad 10 tys. egzemplarzy, czyli o 26 proc., w stosunku do tego samego okresu w 2013 r. Był to największy wzrost wśród czołowych producentów samochodów w Europie, dzięki któremu udział rynkowy Mazdy wynosi 1,5 proc. (w porównaniu do 1,3 proc. w zeszłym roku).

Japońska marka osiągnęła ten sukces dzięki ogólnej poprawie sprzedaży samochodów na rynku europejskim, który zanotował wzrost o 8,1 proc. w ujęciu rok do roku. Co więcej, w analizowanym kwartale Mazda uzyskała o wiele lepsze rezultaty od wyników rynku praktycznie w każdym kraju. Największy skok sprzedaży samochodów miał miejsce w Portugalii - aż o 141 proc. Na drugim miejscu uplasowała się Polska (wzrost o 62 proc., 1336 zarejestrowanych Mazd), a za nią kolejno Szwecja (+60 proc.), Hiszpania (+47 proc.), Dania i Irlandia (po +44 proc.), Austria (+42 proc.), Wielka Brytania (+38 proc.) oraz Niemcy (+24 proc.). Dwucyfrowe wyniki odnotowano także w Finlandii, Francji i Słowenii.

Wzrost sprzedaży jest zasługą modeli Mazdy nowej generacji. W pierwszym kwartale tego roku Mazda zakończyła proces wprowadzania na rynki europejskie swojego najnowszego modelu - Mazdy3. Nowy kompakt osiągnął wielki sukces, w szczególności w Szwecji, gdzie sprzedaż modelu w tym czasie wzrosła pięciokrotnie, a także w Danii, Austrii i Niemczech. Pozostałe dwa modele Mazdy nowej generacji również cieszyły się powodzeniem we wspomnianym okresie: w Danii sprzedaż Mazdy CX-5 wzrosła trzykrotnie, a w Irlandii - dwukrotnie. Popyt na kompaktowego SUV-a, mierzony w liczbie zamówień złożonych przez klientów w Europie, utrzymuje się na wysokim poziomie sprzed dwóch lat, gdy model pojawił się na rynku. Z kolei Mazda6 z miesiąca na miesiąc osiąga coraz lepsze wyniki sprzedaży. Mazda planuje kontynuować dobrą passę poprzez realizację programu wprowadzania na rynek nowych modeli.

- W zeszłym roku stabilnie rozwijaliśmy się na kurczącym się rynku. Teraz, kiedy popyt na samochody w Europie ożywił się, nadal odnotowujemy o wiele lepsze wyniki niż wskaźniki rynkowe w poszczególnych krajach - mówi główny dyrektor operacyjny Philip Waring. - Każdy kolejny udany kwartał potwierdza słuszność naszej strategii, w myśl której chcemy dostarczać niekonwencjonalne, doskonałe pod każdym względem samochody, na które stać szerokie grono klientów.

d1o9ks3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1o9ks3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj