Mazda MX-5 z małym silnikiem 1,3 l?
Mazda pracuje nad nową generację swojego bestsellera. Popularny roadster otrzyma mały turbodoładowany silnik, a klienci będą mogli wybierać opcje personalizacji z długiej listy dodatków.
W wywiadzie z czasopismem "What Car?", projektujący Mazdy Akira Tamatani powiedział, że nowa odsłona modelu MX-5 będzie pozwalać właścicielom na "bliższy związek z samochodem". Miał tu na myśli możliwość personalizacji samochodu. Moda na takie opcje została wykreowana przez auta takie jak Mini i Fiat 500, do których można dokupić wiele kolorów lakieru, naklejane wzory, czy bardzo dużo innych dodatków. Podobne opcje będą dostępne też w nowej Mazdzie MX-5.
Dla wielbicieli tego modelu ważniejsze będą obietnice dotyczące strony technicznej nowej MX-5. Przede wszystkim Mazda chce skupić się na tym, z czego słynął japoński roadster. Jest on przede wszystkim lekki, ale kolejne generacje stawały się nieco cięższe. Teraz Mazda chce to odwrócić i kolejny model będzie blisko 100 kg lżejszy od poprzednika, a to oznacza, że będzie ważył około 1000 kg.
Dziennikarze poinformowali o czymś jeszcze ważniejszym. Czwarta generacja MX-5 otrzyma turbodoładowany silnik o pojemności zaledwie 1,3 l. Nie ma się jednak czego obawiać, gdyż będzie on mocniejszy niż wszystkie dotychczas oferowane opcje. Nowa jednostka ma oferować okrągłe 200 KM, co w lekkim kabriolecie na pewno zaoferuje wyjątkowe doznania.