MAZDA MX-5 NB
| Lata produkcji | 1999 - 2005 | 
| Dostępne wersje nadwoziowe | kabriolet | 
| Silniki | 1.6 i 16V (110KM) | 
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna | 
| Rozstaw osi (mm) | 2270 | 
| Długość (mm) | 3940 | 
| Szerokość (mm) | 1680 | 
| Wysokość (mm) | 1230 | 
| Marki | |
| Model | 
Mazda MX5 drugiej generacji, to niewielki samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Jest to bezpośredni następca pierwszej generacji Mazdy MX-5 i poprzednik trzeciej generacji MX-5. Zadebiutował w 1998 roku. Posiada otwarte nadwozie typu roadster z dwoma fotelami. Silnik umieszczono z przodu, a napędzane są koła tylne. Stylistycznie druga generacja MX-5-ki zachowuje linię poprzednika, jednak widać w stylizacji zdecydowanie więcej dynamicznych linii. Zniknęły otwierane, chowane reflektory przednie, zastąpiły je dwie tradycyjne lampy. Auto w dalszym ciągu posiada miękki, chowany dach. Pod maską znalazły się nieco mocniejsze jednostki napędowe. Druga generacja urosła w porównaniu do poprzednika. Mierzy: 3945 mm długości, 1678 mm szerokości oraz 1228 mm wysokości, przy rozstawie osi 2265 mm. Masa własna wynosi tylko jedną tonę. Zatroszczono się o zmniejszenie oporów powietrza (ulepszono aerodynamikę). Auto posiadało niezależne zawieszenie wszystkich kół. Układ zawieszenia został znacznie poprawiony, dzięki czemu 
model ten ponownie posiadał atut w postaci ponadprzeciętnych właściwości jezdnych. Jednostka napędowa BP-4W w dalszym ciągu posiadała 1.8 litra pojemności, ale dzięki licznym usprawnieniom (m.in. stopień sprężania z 9,0:1 do 9,5:1) moc wynosiła już 144 KM. W 2001 roku MX-5 drugiej generacji poddano modernizacji. W 2005 roku zakończono produkcję i niebawem zaprezentowano nową, trzecią generację tego kultowego modelu Mazdy.