MAZDA 626 GC
Lata produkcji | 1982 - 1987 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; sedan; hatchback |
Silniki | 1.6 (80KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2510 |
Długość (mm) | 4430-4516 |
Szerokość (mm) | 1690 |
Wysokość (mm) | 1350-1395 |
Marki | |
Model |
Mazda 626 GC, to druga generacja popularnego modelu produkowanego przez japońską firmę Mazda Motor Corporation. Zadebiutowała w 1982 roku, zastępując pierwszą, dość przestarzałą 626 GA/CB. Był to jeden z ważniejszych modeli w historii marki, często nazywany "Bestsellerem z Hiroszimy", z uwagi na bardzo wysoką sprzedaż. Auto sprzedawano w około 120 krajach na całym świecie. W przeciwieństwie do poprzednika, nowa 626 posiadała napędzane koła przednie. Specjalnie na potrzeby tego modelu wybudowano nową fabrykę w Hofu nieopodal Hiroszimy. Pod maską znajdowały się zaawansowane jednostki napędowe, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne. Zaprojektowane przez Mazdę zawieszenie TTL (Twin Trapezoidal Link) otrzymało nagrodę "Nakagawa Award" nadaną przez Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych w Japonii. W niektórych wersjach auta zawieszenie było regulowane, i posiadało trzy poziomy pracy: komfort, sport oraz auto (po przekroczeniu 80 km/h przednie amortyzatory ulegały utwardzeniu). Mazda 626 dostępna była w trzech
wersjach nadwoziowych, jako: 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe oraz 5-drzwiowy hatchback (liftback). Za wyjątkowy projekt nadwozia odpowiada słynny włoski projektant Giugiaro. Na uwagę zasługuje również niski współczynnik oporu powietrza Cx, równy: wersja sedan - 0,36, wersja 5d - 0,35, wersja coupe - 0,34. W 1987 roku zakończono produkcję modelu 626 GC i zaprezentowano następcę.