ycipk-4mb7gd
ycipk-4mb7gd

MAZDA 626 GC - Dane techniczne, opinie, informacje

Zdjęcie
Podziel się
MAZDA 626 GC - Dane Techniczne
Lata produkcji

1982 - 1987

Dostępne wersje nadwoziowe

coupe; sedan; hatchback

Silniki

1.6 (80KM)
1.6 (75KM)
2.0 (101KM)
2.0 (93KM)
2.0 (120KM)
2.0 D (63KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2510

Długość (mm)

4430-4516

Szerokość (mm)

1690

Wysokość (mm)

1350-1395

Marki
Model
ycipk-4mb7gd

Mazda 626 GC, to druga generacja popularnego modelu produkowanego przez japońską firmę Mazda Motor Corporation. Zadebiutowała w 1982 roku, zastępując pierwszą, dość przestarzałą 626 GA/CB. Był to jeden z ważniejszych modeli w historii marki, często nazywany "Bestsellerem z Hiroszimy", z uwagi na bardzo wysoką sprzedaż. Auto sprzedawano w około 120 krajach na całym świecie. W przeciwieństwie do poprzednika, nowa 626 posiadała napędzane koła przednie. Specjalnie na potrzeby tego modelu wybudowano nową fabrykę w Hofu nieopodal Hiroszimy. Pod maską znajdowały się zaawansowane jednostki napędowe, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne. Zaprojektowane przez Mazdę zawieszenie TTL (Twin Trapezoidal Link) otrzymało nagrodę "Nakagawa Award" nadaną przez Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych w Japonii. W niektórych wersjach auta zawieszenie było regulowane, i posiadało trzy poziomy pracy: komfort, sport oraz auto (po przekroczeniu 80 km/h przednie amortyzatory ulegały utwardzeniu). Mazda 626 dostępna była w trzech
wersjach nadwoziowych, jako: 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe oraz 5-drzwiowy hatchback (liftback). Za wyjątkowy projekt nadwozia odpowiada słynny włoski projektant Giugiaro. Na uwagę zasługuje również niski współczynnik oporu powietrza Cx, równy: wersja sedan - 0,36, wersja 5d - 0,35, wersja coupe - 0,34. W 1987 roku zakończono produkcję modelu 626 GC i zaprezentowano następcę.

ycipk-4mb7gd
ycipk-4mb7gd