Mazda 6 wchodzi na polski rynek
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-dwa.jpg',550,301) ) |
| --- | Pod koniec sierpnia w salonach pojawi się Mazda 6 – całkowicie nowy model zastępujący Mazdę 626. To pierwsze auto oznaczane według nowego porządku, tj. tylko jedną cyfrą. Producenci zapewniają, że Mazda 6 nazwana na rynku japońskim Atenza, nie tylko nomenklaturą odcina się od dotychczas oferowanych modeli. „Szóstka” jest zapowiadana, jako całkowicie nowe pod każdym względem auto.
Rzeczywiście, Mazda 6 ma nowe nadwozie, wnętrze, silniki i platformę podłogową.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-przod.jpg',550,369) ) |
| --- | Projektanci postarali się o agresywny wygląd „szóstki”. Powstrzymując się od rozważań dotyczących zagadnień estetycznych, przyznać można, że efekt został osiągnięty. Nowa Mazda w niczym nie przypomina nudnych „ropniaków” 626, tak dobrze znanych na polskich drogach w latach 90.
Auto poszerzono o 50 mm, jednak samochód nie roztył się. Mazda 6 ma bardzo dynamiczną, wręcz drapieżną stylistykę. ...może trochę przypomina Lexusa IS 200.
Podoby charakter nadano wnętrzu samochodu, które jest jak sportowy garnitur: eleganckie, ale bez nudy i sztampy.
Zawieszenie kół przednich jest wielowahaczowe, ze stabilizacją kierunku jazdy przez ujemne ustawienie kąta płaszczyzny koła, z jednym wahaczem górnym i dwoma dolnymi na każde koło, ramą pomocniczą, sprężynami śrubowymi, amortyzatorami teleskopowymi o dwukierunkowym działaniu, stabilizatorem oraz gumowymi elementami połączeniowymi wytłumiającymi hałas i drgania. W wersji kombi dostępny jest opcjonalnie układ samopoziomujące tylne zawieszenie. Wyrównanie poziomu następuje automatycznie poprzez wzrost ciśnienia czynnika w amortyzatorach.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-tyl2.jpg',550,343) ) |
| --- | Bezpieczeństwo sześć poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Przednie poduszki czołowe mają kontrolowane dwustopniowe napełnianie w zależności od siły uderzenia. Przednie pasy bezpieczeństwa mają kontrolowaną siłę napięcia, a tylne siedzenia wyposażone są w dwa uchwyty ISO-FIX służące do mocowania fotelików dziecięcych. Fotel pasażera z przodu ma zamontowany czujnik, który dezaktywuje wyzwalanie poduszek prawej strony w przypadku (przednia i boczna), gdy miejsce to jest niezajęte lub przypięty jest fotelik dla dziecka.
Dla zminimalizowania ryzyka obrażeń nóg kierowcy w przypadku spowodowanego kolizją przesunięcia przegrody między silnikiem a kabiną zastosowano „chowające się” pedały sprzęgła i hamulca. Przednie fotele wyposażone są w aktywne zagłówki w znaczny sposób redukujące ryzyko urazów górnego odcinka kręgosłupa, jakie mogłyby powstać przy uderzeniu w tył samochodu.
Hamulce Mazdy 6 wyposażono w elektronicznie sterowane układy: antypoślizgowy ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-wnetrze.jpg',550,364) ) |
| --- | Do napędu Mazdy 6 skonstruowano przy współpracy z Fordem rodzinę nowych 4-cylindrowych silników benzynowych z serii L o pojemnościach: 1.8, 2.0 oraz 2.3dm3 i mocach odpowiednio: 88kW (120KM), 104kW (141KM) oraz 121kW (166 KM). Wszystkie silniki wykonane są prawie całkowicie ze stopów aluminium, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i komorą rezonansową wykorzystującą efekt doładowania dynamicznego. Silnik o pojemności 2.3 dm3 dodatkowo wyposażony jest w układ rozrządu o zmiennych fazach otwarcia zaworów i wałek wyrównoważający.
Dostępne są także dwa nowe silniki wysokoprężne w technice common-rail DIREC-D o pojemności 2l i mocach: 88kW (120KM) oraz 100kW (136KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm przy 2.000 obr/min.
Aby zobaczyć szczegóły, kliknij tutaj )
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-tyl.jpg',550,305) ) |
| --- | Mazda6 będzie produkowana w trzech wersjach nadwozia: 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego hatchbacka i 5-drzwiowego station wagona. Zgodnie z uruchamianiem cyklu produkcyjnego, jako pierwsze będą dostępne w sprzedaży sedany, miesiąc później hatchbacki, a dopiero pod koniec roku kombi.
Jednak na polskim rynku, ze względu na 35% cła wobec samochodów produkowanych w Japonii, importer zdecydował się ograniczyć ofertę do samochodów z 2l silnikiem benzynowym i w najwyższym z możliwych kompletacjach wyposażenia.
Importer nie wyklucza sprowadzanie samochodów na indywidualne zamówienie.
Aby zobaczyć szczegółową ofertę, kliknij tutaj )