MAZDA 6 II
| Lata produkcji | 2008 - 2013 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; hatchback |
| Silniki | 1.8 MZR (120KM) |
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2725 |
| Długość (mm) | 4735-4785 |
| Szerokość (mm) | 1795 |
| Wysokość (mm) | 1440-1490 |
| Marki | |
| Model |
Mazda 6 drugiej generacji to, samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Jest to następca pierwszej generacji 6-ki oraz pośrednio następca słynnego modelu Mazda 626 produkowanego od 1979 roku. Zadebiutowała w 2007 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W odniesieniu do poprzednika, 6-ka wyraźnie urosła. Posiada w pełni niezależne zawieszenie tylne (multi-link), poprawiono także geometrię i redukcję hałasu w kabinie pasażerskiej. Występuje w trzech wersjach nadwoziowych, jako: liftback, sedan oraz kombi. Za opracowanie tego modelu odpowiada Youichi Sato. Auto posiada wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący Cx=0,267 (liftback). W 2010 roku Mazda 6 drugiej generacji przeszła modernizację. Pod maskę trafił nowy benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 155 KM. Na rynku model ten konkuruje z takimi autami jak: Ford Mondeo, Citroen C5, Volkswagen Passat, Toyota Avensis, czy Opel Insignia.